Περιγραφή θέματος

  • Γενικά


    Καλώς ήλθατε ...


    Σκοπός οργάνωσης αυτού του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τις διάφορες διαθέσιμες δυνατότητες του Moodle.
    Περισσότερες πληροφορίες για τις δυνατότητες του Moodle θα βρείτε στο εγχειρίδιο «Οδηγίες χρήσης για τον Εκπαιδευτή
    » και στο εγχειρίδιο «Οδηγίες χρήσης για το Σπουδαστή», που βρίσκονται στην αρχική σελίδα (Κύριο μενού) του Moodle.
  • Θέμα 1

    Πηγές πληροφοριών (Resources)
  • Θέμα 2

    Ομάδα συζήτησης (Forum)

    Η δραστηριότητα «Ομάδα συζήτησης» επιτρέπει συζητήσεις μεταξύ των συμμετεχόντων σε ένα μάθημα. Κάθε συμμετέχοντας μπορεί να ξεκινήσει μια νέα συζήτηση και μπορεί να στείλει μηνύματα σε οποιαδήποτε Ομάδα συζήτησης, εφόσον του επιτρέπεται η πρόσβαση σε αυτή.
    Τα μηνύματα που αποστέλλονται σε μια Ομάδα συζήτησης μπορούν να περιέχουν συνημμένα, να δομούνται με διάφορους τρόπους και να εμφανίζονται σε διάφορες μορφές. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα βαθμολόγησης των μηνυμάτων μιας Ομάδας συζήτησης από τον εκπαιδευτή του μαθήματος.
  • Θέμα 3

    Συζήτηση (Chat)

    Η δραστηριότητα «Συζήτηση» επιτρέπει τη δημιουργία δωματίων Συζήτησης (δωμάτιο chat), μέσα στα οποία οι συμμετέχοντες μπορούν να συζητούν σε πραγματικό χρόνο στο Διαδίκτυο, με χρήση γραπτού κειμένου. Μπορούν να υπάρχουν πολλά δωμάτια Συζήτησης για ένα μάθημα που να αφορούν διάφορα θέματα. Ο εκπαιδευτής μπορεί να συνομιλήσει με τους σπουδαστές του και οι σπουδαστές μεταξύ τους με την προϋπόθεση να βρίσκονται και αυτοί στο Διαδίκτυο και να έχουν ανοικτό το ίδιο δωμάτιο Συζήτησης.
  • Θέμα 4

    Λεξικό (Glossary)

    Με τη χρήση της δραστηριότητας αυτής μπορείτε να δημιουργήσετε και να διατηρήσετε έναν κατάλογο ορισμών, όπως ένα Λεξικό.
    Είναι εφικτό να δημιουργηθούν αυτόματα σύνδεσμοι σε αυτούς τους ορισμούς μέσα από τα μαθήματα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που μια λέξη του Λεξικού εμφανίζεται σε κάποιο σημείο του μαθήματος, αυτόματα θα μετατρέπεται σε σύνδεσμο που θα οδηγεί στην επεξήγηση του όρου στο Λεξικό (π.χ Έννοια Α).
    Το κάθε μάθημα μπορεί να έχει ένα πρωτεύον και πολλά δευτερεύοντα Λεξικά.
  • Θέμα 5

    Ενότητα (Lesson)

    Η δραστηριότητα «Ενότητα» έχει στόχο την παρουσίαση του μαθήματος με έναν ευέλικτο τρόπο που να προκαλεί το ενδιαφέρον. Η κάθε Ενότητα αποτελείται από πολλές σελίδες. Κάθε σελίδα, πέρα από το περιεχόμενο (κείμενο, γραφικά) από το οποίο αποτελείται, μπορεί να έχει και μία ερώτηση στο τέλος.
    Ανάλογα με την επιλογή της απάντησης του σπουδαστή, η πλοήγηση είτε θα συνεχίσει στην επόμενη σελίδα (αν ο σπουδαστής απάντησε σωστά), είτε θα επιστρέψει πίσω σε μια προηγούμενη σελίδα ή σε μια άλλη σελίδα (αν απάντησε λανθασμένα). Η πλοήγηση μέσω της Ενότητας μπορεί να είναι απλή ή σύνθετη και καθορίζεται από τον εκπαιδευτή.
  • Θέμα 6

    Εργασία (Assignment)

    Δίνεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτή να καθορίσει μια εργασία που απαιτεί από τους σπουδαστές να δημιουργήσουν ένα αρχείο και να το υποβάλλουν. Αυτή η δραστηριότητα περιλαμβάνει ευκολίες βαθμολόγησης. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές μορφές εργασίας.
  • Θέμα 7

    Κουίζ (Quiz)

    Αυτή η δραστηριότητα δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτή να δημιουργήσει Κουίζ, που να περιέχουν ερωτήσεις διαφόρων τύπων, όπως πολλαπλής επιλογής, σωστού-λάθους και ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
    Αυτή η δραστηριότητα αποτελεί ένα μέσο αξιολόγησης της πορείας των σπουδαστών στο μάθημα που είναι εγγεγραμμένοι και βαθμολογείται αυτόματα. Το Κουίζ είναι διαθέσιμο για κάποιο χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι σπουδαστές θα πρέπει να το υποβάλλουν.
  • Θέμα 8

    Βάση Δεδομένων (Database)

    Η δραστηριότητα αυτή επιτρέπει στον εκπαιδευτή και στους σπουδαστές του να δημιουργήσουν μια Βάση δεδομένων και να καταχωρήσουν σε αυτή διαφόρων ειδών πληροφορίες, δεδομένα και αρχεία.
  • Θέμα 9

    Εργαστήριο (Workshop)

    Το Εργαστήριο είναι ένα είδος αξιολόγησης με μια τεράστια γκάμα επιλογών. Επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν τις μεταξύ τους εργασίες. Επίσης, συντονίζει τη συλλογή και κατανομή αυτών των εκτιμήσεων με διάφορους τρόπους.
  • Θέμα 10

    Επιλογή (Choice)

    Με τη δραστηριότητα αυτή ο εκπαιδευτής θέτει μια ερώτηση στους σπουδαστές και καθορίζει μια επιλογή πολλαπλών απαντήσεων για να δει την άποψή τους πάνω σε ένα θέμα.
  • Θέμα 11

    Wiki

    Η δραστηριότητα αυτή επιτρέπει τη συλλογική συγγραφή εγγράφων, υποστηρίζοντας έτσι τη συνεργατική μάθηση. Σε γενικές γραμμές δεν γίνεται προηγούμενος έλεγχος πριν γίνουν δεκτές οι τροποποιήσεις των μελών της συγγραφικής ομάδας. Οι παλαιότερες εκδόσεις των εγγράφων δεν σβήνονται ποτέ και μπορούν να αναζητηθούν.
  • Θέμα 12

    SCORM

    Το SCORM αποτελεί σύστημα χρήσης μαθησιακού περιεχομένου που βρίσκεται στο Διαδίκτυο ως αντικείμενο εκμάθησης στη βάση ενός κοινού τεχνικού πλαισίου για e-learning.
    Το πακέτο SCORM είναι σύνολο περιεχομένων στο δίκτυο που ακολουθεί το σύστημα αυτό. Τα πακέτα SCORM περιλαμβάνουν συνήθως ιστοσελίδες, γραφικά, προγράμματα Javascript, παρουσιάσεις και οτιδήποτε λειτουργεί σε έναν web browser.
    Η δραστηριότητα «SCORM» επιτρέπει την εύκολη «φόρτωση» ενός πακέτου SCORM ώστε να καταστεί τμήμα των μαθημάτων.
  • Θέμα 13

    Έρευνα (Survey)

    Η δραστηριότητα «Έρευνα» παρέχει έναν αριθμό ελεγμένων Ερευνών που είναι χρήσιμες στην αξιολόγηση και ενίσχυση της μάθησης στο περιβάλλον του Διαδικτύου.
    Οι εκπαιδευτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Έρευνα για να συλλέξει δεδομένα από τους σπουδαστές τους, τα οποία μπορούν να τους βοηθήσουν να μάθουν καλύτερα την τάξη τους αλλά και τον τρόπο που διδάσκουν.
  • Θέμα 14

    Διάλογος (Dialogue)

    Η δραστηριότητα «Διάλογος» παρέχει μια απλή μέθοδο επικοινωνίας μεταξύ των συμμετεχόντων (σπουδαστών και εκπαιδευτών).
    Ένας σπουδαστής μπορεί να ανοίξει ένα διάλογο με έναν ομότιμό του ή με έναν εκπαιδευτή και αντίστοιχα ένας εκπαιδευτής μπορεί να ανοίξει διάλογο με έναν εκπαιδευτή ή με ένα σπουδαστή.