Λίγα λόγια για τους μαθητές και τον εκπαιδευτικό

Εικονίδιο ηΔραστηριότητας Προς τους μαθητές

Αγαπητοί  μαθητές

Καλώς ήρθατε στο ταξίδι μας στον χρόνο!!!

Με όχημα μας το αρχαίο θέατρο και συνταξιδιώτες μας  τους μεγάλους  ποιητές της αρχαιότητας , τον Αισχύλο, το Σοφοκλή, τον Ευριπίδη, τον Αριστοφάνη θα ακολουθήσουμε τεσσερις διαφορετικές διαδρομές  ανακάλυψης του  κόσμου του αρχαίου  ελληνικού δράματος,  που  τελικά θα σμίξουν σε μια κοινή πορεία γεμάτη γνώσεις  και εμπειρίες.

Όλες οι μορφές τέχνης εκφράζουν εκείνα που δεν μπορούν να «ειπωθούν»  με άλλο τρόπο. Το θέατρο είναι μια πολύ ιδιαίτερη μορφή τέχνης που συμπεριλαμβάνει άλλες. Η ίδια η λέξη εννοεί  το χώρο, τους ανθρώπους τη δράση, την προετοιμασία, την  τεχνική... Όμως  η πιο σημαντική έννοια που κρύβει είναι αυτή της βιωματικής αποκάλυψης των «μυστηρίων» της ζωής. Στο θέατρο καταλύεται ο χρόνος και η απόσταση και μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο επιτρέπεται η πραγματοποίηση της ανάπτυξης και της αλλαγής.
 
Κι αυτό είναι μια δυνατότητα που έχει κάθε  άνθρωπος που βιώνει τα πράγματα, είτε εξωτερικά σαν θεατής είτε εσωτερικά σαν ενεργό κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας.  Η αξία του θεάτρου είναι μεγάλη. Είναι ένα δώρο που μας δόθηκε σε κάποια στιγμή της ιστορίας της ανθρωπότητας… άραγε γιατί; κι εμείς τι κάναμε μ’ αυτό το δώρο; αν απαντήσουμε σ’ αυτά ερωτήματα, ίσως μπορέσουμε να ξαναβάλουμε το θέατρο στο βάθρο εκείνο που του αξίζει να στέκεται, δίπλα στη Ζωή.
 
Ο καθηγητής θα είναι πάντα δίπλα σας συνοδοιπόρος έτοιμος να λύσει τις απορίες σας και να σας στηρίξει σε όλη τη διαδρομή.
 


Εικονίδιο ηΔραστηριότητας Πρός τον εκπαιδευτικό

Αγαπητέ  εκπαιδευτικέ,

 

η παρούσα εργασία  έχει  ως  στόχο  να διευκολύνει  και  να  εμπλουτίσει  την προσπάθεια σου  να μυήσεις τους μαθητές στον κόσμο του αρχαίου ελληνικού δράματος.  Σε  μια εποχή που τα ενδιαφέροντα  των  μαθητών τους  απομακρύνουν όλο  και περισσότερο από τη ενασχόληση τους με τον αρχαίο πολιτισμό, αποτελεί πράγματι δύσκολο εκπόνημα η διδασκαλία του αρχαίου δραματος  στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ταυτόχρονα όμως είναι μεγάλη πρόκληση να αναζητήσει  κανείς  νέες μεθόδους  που  μπορούν  να βοηθήσουν τους μαθητες  να αποκτήσουν κίνητρα μαθησης, να  ανακαλύψουν  μόνοι τους τη γνώση, να ενισχύσουν τις αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας και γενικά να αποκτήσουν μια  καλύτερη αντίληψη για τον εαυτό τους  και τις προσωπικές ικανότητες τους, που θα τους γεμίσει συναισθήματα  ικανοποίησης  για τη  κατάκτηση της γνώσης και θα τους παρακινήσει να συνεχίσουν τις προσπάθειες τους.

Η όλη διαδικασία θα γίνει μέσα από στρατηγικές συνεργατικής μάθησης, θεωρώντας ότι η αλληλεπίδραση των μαθητών σε συνδιασμό με στρατηγικές ανάπτυξης συναισθηματικών δεικτών μπορεί να φερει τα αναμενόμενα αποτελέσματα μάθησης.

Υποχρέωση σου είναι η διαρκής στήριξη και καθοδήγηση σε κάθε βήμα ανακάλυψης της γνώσης!