Περιγραφή θέματος
- Στοιχεία-Χρησιμες πληροφορίες-Ονόματα
Θέμα 1
1.1. Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. - Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.Θέμα 2
1.2. Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής και σε επίπεδο σχολικής μονάδαςΘέμα 3
2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση:
Συμπεριφορισμός, Γνωστικός κονστρουκτιβισμός, Οι κοινωνικοπολιτισμικές θεωρήσεις μάθησης.Θέμα 4
2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδακτική και δημιουργία πλαισίου εκπαιδευτικών σεναρίων-δραστηριοτήτων-διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ όπως: ομαδοσυνεργατική μάθηση, μέθοδος σχεδίου δράσης (project) και επίλυση προβλημάτων (problem solving).Θέμα 5
2.3 Χρήση και υποστήριξη Κοινοτήτων Πρακτικής και ΜάθησηςΘέμα 6
3.1 Το ?ιαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως μέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων. Αξιοπιστία πληροφοριών, copyright και ορθή χρήση πληροφοριών. Νetiquette.Σελίδες που ασχολούνται με τα πλεονεκτήματα και τις δυσκολίες από τη χρήση του διαδικτύου στη σχολική τάξη:
Σελίδες που ασχολούνται με το θέμα των τεχνικών της ασφαλούς αναζήτησης στο διαδίκτυο:
Θέμα 7
3.2 Aξιοποίηση-αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών.Θέμα 8
3.3 Σχεδίαση μαθημάτων με χρήση του διαδικτύου.Θέμα 9
3.4 ?ημιουργία Μαθησιακού υλικού Πολυμέσων και ΥπερμέσωνΘέμα 10
3.5 Συστήματα ?ιαχείρισης της Μάθησης (CMS, LMS): Γνωριμία και χρήση.Θέμα 11
3.6 Ομογενοποίηση βασικών γνώσεων λογισμικού γενικής χρήσης- Εκπαιδευτική αξιοποίηση εργαλείων γενικής χρήσης
Θέμα 12
4.1 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και δραστηριοτήτων με τη χρήση τους.
4.2 Προβληματική και κριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότητας εκπαιδευτικού λογισμικού.
4.3 Συνοπτική παρουσίαση εκπαιδευτικού λογισμικού εγκεκριμένα από το ΥΠΕΠΘΘέμα 13
5.1 Σχολικό εργαστήριο πληροφορικής: Γνωριμία, χρήση και διαχείριση. Στοιχεία από το Διαδίκτυο: διευθυνσιοδότηση, TCP / IP
5.2 Εισαγωγή στα θέματα ασφάλειας (αντιβίωση, κλπ) και αντιγράφων ασφαλείας (backup)
Θέμα 14
Ενότητα 3.8. Χρήση βασικών εργαλείων πληροφορικής ανά ειδικότητα
? Χρήση επεξεργαστή κειμένου σε διδακτικές καταστάσεις (γλώσσα)
? Χρήση λογιστικού φύλλου σε διδακτικές καταστάσεις (μαθηματικά)
? Χρήση λογισμικού παρουσίασης σε διδακτικές καταστάσεις (ιστορία, μελέτη περιβάλλοντος)
? Χρήση ελεύθερων (freeware) λογισμικών για την επεξεργασία βασικών μορφών εκπαιδευτικού υλικού (εικόνες, ήχος, βίντεο)
? Αναζήτηση/ανάκτηση αρχείων στο/από το Διαδίκτυο
? Δημιουργία ιστοσελίδων και ανάρτησή τους στο ΔιαδίκτυοΘέμα 18
Ενότητα 4.5. Λογισμικά για ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου
Λογισμικά ανάπτυξης δημιουργικότητας, Λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης, Λογισμικά οπτικοποίησης, Λογισμικά προσομοίωσης, Λογισμικά μοντελοποίησης.- Αυτό το θέμα
Θέμα 19
Ενότητα 4.5. Λογισμικά γνωστικών αντικειμένων
Λογισμικά γλώσσας, Λογισμικά ιστορίας, Λογισμικά μαθηματικών, Λογισμικά μελέτης περιβάλλοντος, Λογισμικά για μικρές ηλικίες.ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Θέμα 21
Ενότητες 6.1, 6.2, 6.3, 6.4: Διδακτική του γνωστικού αντικείμενου και ΤΠΕ
Θέμα 25
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ:
Ερωτήσεις από την επιμόρφωση των επιμορφωτών
Δραστηριότητες-Σχέδια μαθημάτων-Σενάρια-Εργασίες