Βασικές Έννοιες -Λέξεις κλειδιά
Ταξινομημένα προς το παρόν Κατά ημερομηνία δημιουργίας (αύξουσα) Ταξινόμηση χρονολογικά: Κατά τελευταία ενημέρωση | Κατά ημερομηνία δημιουργίας
Καυστήραςείναι ηλεκτροκίνητη συσκευή που διαθέτει τον απαρραίτητο εξοπλισμό και τους κατάλληλους αυτοματισμούς για την προσαγωγή, τον διασκορπισμό και την ανάμιξη του αέρα με το καύσιμο προκειμένου να πραγματοποιηθεί η καύση. |
Καυστήρας διασκορπισμούείναι ο καυστήρας στον οποίο το καύσιμο διασπάται σε μικρά σταγονίδια μέσω γραναζωτής αντλίας και εν συνεχεία στην έξοδο του ακροφυσίου σχηματίζει μίγμα με τον αέρα και ανφλέγεται εξαιτίας της παρουσίας σπινθήρα πραγματοποιώντας καύση. |
Λειτουργικά συστήματα καυστήραείναι τα εξής συστήματα: 1. σύστημα παροχής καυσίμου 2. σύστημα παροχής αέρα 3. σύστημα ανάφλεξης 4. σύστημα ελέγχου και αυτοματισμού. |
Αντλία καυσίμουείναι μηχανισμός του καυστήρα που χρησημοποιείται: 1. για την μεταφορά του καυσίμου (πετρελαίου) 2. για το φιλτράρισμα του καυσίμου 3. για την συμπίεση του καυσίμου 4. για την διακοπή παροχής του πετρελαίου στο τέλος κάθε κύκλου λειτουργίας του καυστήρα. |
Πίεση αντλίας1. για ελαφρύ πετρέλαιο (diesel) η πίεση είναι 7-15 bar 2. για βαρύ πετρέλαιο (μαζούτ) η πίεση είναι 20 bar |
Ηλεκτρομαγνητική βαλβίδαβρίσκεται πάνω στον σωλήνα πετρελαίου μετά την αντλία ή εντός της αντλίας. Η βαλβίδα αυτή διακόπτει την ροή πετρελαίου κατά την παύση του καυστήρα ενώ κατά την έναυση του ανοίγει με μια χρονική καθυστέρηση ώστε να έχει λειτουργήσει ο ανεμιστήρα για να προαεριστεί ο λέβητας. |
Προθέρμανσηείναι η διαδικασία θέρμανσης του καυσίμου πρίν αυτό φθάσει στο ακροφύσιο ώστε να επιτευχθεί καλύτερη ποιότητα καύσης. |
Προθερμαντήραςείναι ο μηχανισμός ο οποίος είναι υπεύθυνος για την προθέρμανση του καυσίμου. Στην ουσία πρόκειται για ηλεκτρική αντίσταση η οποία τοποθετείται στο σωλήνα μεταφορά πετρελαίου πριν το ακροφύσιο. |
Ανεμιστήραςείναι ο μηχανισμός που είναι υπεύθυνος για την δημιουργία και παροχή ρεύματος αέρα στον καυστήρα. Το ύψος της πίεσης αυτής χαρακτηρίζει την αντίθλιψη του λέβητα. |
Μπούκαπροσαρμόζεται στον κορμό του καυστήρα και σε αυτήν οδηγείται ο αέρας που παράγει ο ανεμιστήρας. | |