Τα Παιδιά των Πρωτόπλαστων
Οι πολύ μεταγενέστεροι λαοί, όταν μιλούσαν για πρωτόπλαστους και για τα παιδιά τους, δεν ήξεραν τίποτα γι αυτούς, ό,τι έλεγαν, ήταν μόνο φαντασία τους. Κατανοούμε λοιπόν, ότι, και αν ακόμα οι πρωτόπλαστοι και τα παιδιά τους είχαν έστω κάποια ονόματα, δεν είναι δυνατόν όμως να τα ξέρουμε. Αλλά τότε, πως είναι δυνατόν να δεχτούμε ότι τα παιδιά των πρωτόπλαστων ήταν ο Κάϊν, ο Αβελ και ο Σηθ; Καθώς διαβάζουμε στο κεφάλαιο 4, ο Αδάμ και η Εύα απόκτησαν το πρώτο τους παιδί, και το ονόμασαν Κάϊν που σημαίνει σύμφωνα με τα γραπτά Απόκτηση, ενώ σύμφωνα με τον ιστορικό Ιώσηπο, το όνομα Αβελ σημαίνει Λύπη.
Το όνομα Σηθ σημαίνει Ιστάμενος, (ήταν αιγύπτιος "θεός") ο ανώτερος, ο άνθρωπος της εξουσίας. Ο Κάϊν ήταν λένε γεωργός, και ο Αβελ κτηνοτρόφος. Εχουμε λοιπόν γεωργό, κτηνοτρόφο και κρατική εξουσία, κάτι που παραπέμπει σε ανεπτυγμένη κοινωνία ανθρώπων, μέρος της οποίας είναι η οικογένεια. Ο Κάϊν έχτισε πολιτεία και της έδωσε το όνομα Ενώχ, το οποίο ήταν το όνομα του γιού του. Υστερα από τέσσαρες γενεές, οι απόγονοι του Κάϊν εμφανίζονται να είναι κιθαροπαίχτες, χαλκουργοί και σιδεράδες.
Σαφέστατα, τα γραπτά αντανακλούν ανεπτυγμένες εποχές, καθώς οι πρωτόπλαστοι δεν είχαν ούτε γλώσσα, αλλά και αν ακόμα είχαν, σαφώς, δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να υπήρχαν πολιτείες, σιδεράδες, κιθαροπαίχτες και κρατικοί φορείς από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας του ανθρώπου. Αυτά άρχισαν να υπάρχουν πάρα πολλές χιλιάδες χρόνια αργότερα. Οι Κάϊν και Αβελ ήταν παιδιά των κυριολεκτικά Αδάμ και Εύας, και φυσικά δεν έχουν καμιά κυριολεκτική σχέση με τους πρωτόπλαστους. Εχουν όμως συμβολική σχέση, με την έννοια, παιδιά του ανθρώπου, καθώς ο συμβολικός άνθρωπος με το όνομα Αδάμ του θεόπνευστου Μωυσή, είναι και το γενικό σύμβολο του ανθρώπου. Είναι ο πρώτος πατέρας, και ως εκ τούτου γενικό σύμβολο του πατέρα. Με αυτή τη λογική μπορούν να ονομαστούν παιδιά του πρωτόπλαστου, καθώς είμαστε όλοι παιδιά του ανθρώπου. Ο Κύριος επίσης αποκαλούσε τον Εαυτό Του, Υιός του ανθρώπου με διάφορες σημασίες, μία εκ των οποίων είναι, ότι αφού γεννήθηκε σαν Ανθρωπος, είναι και Υιός του Αδάμ, δηλαδή Υιός του Ανθρώπου.
Η ιστορία, του δίκαιου Αβελ και του αδερφοφονιά Κάϊν, πρέπει να ήταν ξακουστή ιστορία. Γράφτηκε με την έννοια σαν παιδιά του ανθρώπου. Ο δίκαιος και ο φονιάς είναι και τα δύο παιδιά του ανθρώπου, όπως είναι ο άγιος, η ταλαίπωρη πόρνη, ο ψεύτης, ο ληστής, ο εκμεταλλευτής κλπ. Ολοι είμαστε, και οι Ελληνες, παιδιά του Ανθρώπου, απόγονοι του πρώτου ανθρώπου. Ο Αβελ χρησιμοποιήθηκε σαν σύμβολο της δολοφονημένης δικαιοσύνης, καθώς το αίμα του δικαίου αδερφού ποτέ δεν σταμάτησε να χύνεται, ενώ ο Κάϊν σαν σύμβολο του κακού και αδερφοφονιά που κυριαρχεί στο κόσμο, που με πολυποίκιλους τρόπους διαφθείρεται από την κοινωνική ζούγκλα, κατεβαίνει στην πεδιάδα, δηλαδή κατεβαίνει σε χαμηλά ηθικο-κοινωνικά επίπεδα, και καταλήγει να σκοτώνει αδέλφια. Χρησιμοποιήθηκε λοιπόν ο Κάϊν σαν γενικό σύμβολο του αδελφοφονιά, ο οποίος τελικά δεν έχει που να σταθεί από τις ερινύες. Νοιώθει το αίμα του αδελφού του να βοά προς το Θεό, ζητώντας την τιμωρία του αδερφοφονιά, και αυτός γίνεται πλανήτης και φυγάς χωρίς πουθενά να βρίσκει ανάπαυση.
Το όνομα Σηθ σημαίνει Ιστάμενος, (ήταν αιγύπτιος "θεός") ο ανώτερος, ο άνθρωπος της εξουσίας. Ο Κάϊν ήταν λένε γεωργός, και ο Αβελ κτηνοτρόφος. Εχουμε λοιπόν γεωργό, κτηνοτρόφο και κρατική εξουσία, κάτι που παραπέμπει σε ανεπτυγμένη κοινωνία ανθρώπων, μέρος της οποίας είναι η οικογένεια. Ο Κάϊν έχτισε πολιτεία και της έδωσε το όνομα Ενώχ, το οποίο ήταν το όνομα του γιού του. Υστερα από τέσσαρες γενεές, οι απόγονοι του Κάϊν εμφανίζονται να είναι κιθαροπαίχτες, χαλκουργοί και σιδεράδες.
Σαφέστατα, τα γραπτά αντανακλούν ανεπτυγμένες εποχές, καθώς οι πρωτόπλαστοι δεν είχαν ούτε γλώσσα, αλλά και αν ακόμα είχαν, σαφώς, δεν θα ήταν ποτέ δυνατόν να υπήρχαν πολιτείες, σιδεράδες, κιθαροπαίχτες και κρατικοί φορείς από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας του ανθρώπου. Αυτά άρχισαν να υπάρχουν πάρα πολλές χιλιάδες χρόνια αργότερα. Οι Κάϊν και Αβελ ήταν παιδιά των κυριολεκτικά Αδάμ και Εύας, και φυσικά δεν έχουν καμιά κυριολεκτική σχέση με τους πρωτόπλαστους. Εχουν όμως συμβολική σχέση, με την έννοια, παιδιά του ανθρώπου, καθώς ο συμβολικός άνθρωπος με το όνομα Αδάμ του θεόπνευστου Μωυσή, είναι και το γενικό σύμβολο του ανθρώπου. Είναι ο πρώτος πατέρας, και ως εκ τούτου γενικό σύμβολο του πατέρα. Με αυτή τη λογική μπορούν να ονομαστούν παιδιά του πρωτόπλαστου, καθώς είμαστε όλοι παιδιά του ανθρώπου. Ο Κύριος επίσης αποκαλούσε τον Εαυτό Του, Υιός του ανθρώπου με διάφορες σημασίες, μία εκ των οποίων είναι, ότι αφού γεννήθηκε σαν Ανθρωπος, είναι και Υιός του Αδάμ, δηλαδή Υιός του Ανθρώπου.
Η ιστορία, του δίκαιου Αβελ και του αδερφοφονιά Κάϊν, πρέπει να ήταν ξακουστή ιστορία. Γράφτηκε με την έννοια σαν παιδιά του ανθρώπου. Ο δίκαιος και ο φονιάς είναι και τα δύο παιδιά του ανθρώπου, όπως είναι ο άγιος, η ταλαίπωρη πόρνη, ο ψεύτης, ο ληστής, ο εκμεταλλευτής κλπ. Ολοι είμαστε, και οι Ελληνες, παιδιά του Ανθρώπου, απόγονοι του πρώτου ανθρώπου. Ο Αβελ χρησιμοποιήθηκε σαν σύμβολο της δολοφονημένης δικαιοσύνης, καθώς το αίμα του δικαίου αδερφού ποτέ δεν σταμάτησε να χύνεται, ενώ ο Κάϊν σαν σύμβολο του κακού και αδερφοφονιά που κυριαρχεί στο κόσμο, που με πολυποίκιλους τρόπους διαφθείρεται από την κοινωνική ζούγκλα, κατεβαίνει στην πεδιάδα, δηλαδή κατεβαίνει σε χαμηλά ηθικο-κοινωνικά επίπεδα, και καταλήγει να σκοτώνει αδέλφια. Χρησιμοποιήθηκε λοιπόν ο Κάϊν σαν γενικό σύμβολο του αδελφοφονιά, ο οποίος τελικά δεν έχει που να σταθεί από τις ερινύες. Νοιώθει το αίμα του αδελφού του να βοά προς το Θεό, ζητώντας την τιμωρία του αδερφοφονιά, και αυτός γίνεται πλανήτης και φυγάς χωρίς πουθενά να βρίσκει ανάπαυση.
Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 27 Ιούνιος 2014, 5:07 μμ