• Β' Γυμνασίου - Εκκλησιαστική Ιστορία - Παιδαγωγικοί Στόχοι και Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

     

    Μελέτη του υλικού του Μαθήματος των Θρησκευτικών της Β' Γυμνασίου με θέμα : Μελέτη Εκκλησιαστικής Ιστορίας - Η Εκκλησία Οργανώνεται

    Οι μαθητές πρέπει να αποκτήσουν :

    - γνώση της έννοιας της Εκκλησίας, του τρόπου οργάνωσής της, Διοικήσεώς της, διαποίμανσης του ορθόδοξου χριστιανικού πληρώματος, της ιστορίας της Εκκλησίας από τις απαρχές έως σήμερα (μοντέλο των 3 κύκλων - Από την τοπικότητα στην παγκοσμιότητα του μηνύματος της Εκκλησίας, ιστορία της οργάνωσης της Εκκλησίας) χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας το παιδαγωγικό μοντέλο του Ρόμβου κατά το οποίο προσδοκάται η διαμόρφωση ταυτότητας του μαθητή με λόγο και λόγους (συνειδητοποίηση της θέσεώς του στην κοινωνία και υπεύθυνη ανάληψη του ρόλου του, της ελεύθερης σκέψης και αξιοποίησης του υλικού μελέτης για να διερευνά και να διαμορφώνει την ίδια γνώμη, να μπορεί να αυτοαξιολογείται και να ετεροαξιολογεί τις δεξιότητες των συμμαθητών του για να μπορεί με τη χρήση της συλλογικής νοημοσύνης να αναπλαισιώνει και να μεταμορφώνει τον παρόντα κόσμο στην Βασιλεία του Θεού.

    - συνειδητοποίηση με βιωματικό τρόπο των συνεπειών της συγκεκριμένης επιλογής οργάνωσης της ορθόδοξης εκκλησίας στην προσωπική μας ζωή - συνθήκες, αποτελέσματα

    - Κριτική αντιμετώπιση των αποτελεσμάτων και συνεπειών της οργάνωσης της εκκλησίας με τη βοήθεια των πολυγραμματισμών, της πολυτροπικότητας και ρευστότητας των ψηφιακών μέσων με σκοπό να βοηθήσουμε τον μαθητή να διαβάζει πίσω από τα κείμενα

    - Στόχευση στην μόρφωση συγκροτημένων, συνειδητοποιημένων θεανθρώπινων προσωπικοτήτων των μαθητών με συνέπεια ορθόδοξης θεωρίας και πράξης.

  • Η Εκκλησία οργανώνεται - Από την «Εκκλησία του Δήμου​ στην «Εκκλησία του Χριστού» - H Εκκλησία του Χριστού με κέντρο τη Θεία Ευχαριστία -Υποδειγματική Θεία Λειτουργία

    Δραστηριότητα κατανόησης του μαθήματος:  Μελετήστε το παρακάτω
    βίντεο  : 

    O μητρoπολίτης Διοκλείας Κάλλιστος Ware στο Αντίφωνο

    Στην ενότητα αυτή θα προετοιμαστούμε για να συμμετέχουμε σωστά στη Θεία
    Λειτουργία. Σας παραθέτω ένα βίντεο που δείχνει πώς θα δημιουργήσουμε
    δραστηριότητες που θα φτιάξουμε με θέμα τις παρακάτω υποενότητες.
    Μπορούμε να εργαστούμε σε ομάδες, αφού διαλέξουμε πρώτα ποια ενότητα θέλουμε να μελετήσουμε. Οι δραστηριότητες που θα δημιουργήσετε θα
    τοποθετηθούν κάτω από την κύρια ενότητα του μαθήματος εδώ, ώστε να μπορούν όλοι οι μαθητές να παίξουν το παιχνίδι και να υποβάλλουν την φωτογραφία οθόνης για να βαθμολογηθούν στις εργασίες που φτιάξατε οι ίδιοι κι οι συμμαθητές σας. 

    Επίσης, θα αναρτηθούν στις ομάδες συζητήσεων στα ανάλογα θέματα, θα γράψετε σχόλια αξιολόγησης σε δύο  συμμαθητές σας, ή ομάδες συμμαθητών σας όπου θα εκφράσετε τη γνώμη σας για το τί μάθατε, αν  ήταν κατανοητός ο  τρόπος και η δραστηριότητα που διάλεξαν για να σας διδάξουν το περιεχόμενο της ενότητας που διάλεξαν και πόσο  ωφεληθήκατε από τη συγκεκριμένη εργασία.

    Το βίντεο βρίσκεται εδώ: 

    2. Θα εργαστούμε σε 5 υπο-ενότητες:

    a. Μελετούμε τη Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου,
    από πόσα μέρη αποτελείται και σε ποια στάδια της ζωής του Χριστού
    αναφέρεται κάθε τμήμα της - Βρίσκουμε πληροφορίες και δημιουργούμε
    μία δραστηριότητα για να την καταλάβουμε και να την διδάξουμε και
    στους συμμαθητές μας.
    β. Μελετούμε πώς φτιάχνεται το πρόσφορο και τί συμβολίζει το ίδιο και η
    σφραγίδα που έχει πάνω του. Δημιουργούμε με τις πληροφορίες μία δραστηριότητα που μας βοηθάει να εμπεδώσουμε
    όσα μας μαθαίνει για τη Θεία Κοινωνία.
    γ. Μαθαίνουμε τί σημαίνουν τα Δίπτυχα, τί είναι, πώς συμπληρώνονται,
    μαθαίνουμε με δραστηριότητες πώς να τα συμπληρώνουμε.
    δ. Μαθαίνουμε γιατί ο ιερέας φοράει τα άμφια και τί σημαίνει καθένα από αυτά μέσα από δραστηριότητες που διαλέγουμε για να μάθουμε  πιο παραστατικά τη σημασία τους.
    ε. Μαθαίνουμε τον χώρο του Ναού, τί σημαίνει κάθε μέρος του και με ποιο τρόπο τοποθετούνται οι εικόνες μέσα από ανάλογες δραστηριότητες που μας βοηθούν να καταλάβουμε τη σημασία τους.
    Συμπεράσματα που προκύπτουν από τη σύγχρονη Θεία Λειτουργία
    για τις ομοιότητες και διαφορές με την πρωτοχριστιανική Ευχαριστιακή Σύναξη και την σημασία και προσφορά της στη ζωή του ορθόδοξου
    χριστιανού σε τοπικό και σε παγκόσμιο επίπεδο, σε τωρινό και αιώνιο χρόνο θα αναρτηθούν στις ομάδες συζητήσεων του μαθήματος και θα δημοσιευτούν στη διαδικτυακή εφημερίδα των Θρησκευτικών μας.

      Σας παραθέτουμε ένα διαδικτυακό πίνακα με γνώμες μαθητών μας παρελθόντων ετών.

    http://linoit.com/users/mariapanou/canvases/%CE%98%CE%B5%CE%AF%CE%B1%20%CE%9B%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1%202016-%CE%931%2C%20%CE%932%2C%20%CE%923

Μεγάλοι Διωγμοί των Χριστιανών 18 Οκτώβριος - 24 Οκτώβριος