• Λειτουργία Διαδικτυακού Ραδιοφώνου – Διαδικτυακό Ραδιόφωνο – Τί είναι – πώς λειτουργεί

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/digitalsound

    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Μέσω του διαδικτυακού ραδιοφώνου μεταδίδεται ψηφιακός ήχος, που μπορεί να είναι είτε μουσική είτε εκπομπές είτε σύντομα μηνύματα. Συχνά βλέπουμε τις ορολογίες audio live streaming ή podcasting και στην ενότητα αυτή θα εξηγήσουμε τι σημαίνουν και ποιες είναι οι διαφορές αναφορικά με τη λειτουργία ενός διαδικτυακού ραδιοφώνου.

    ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

    Ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, έχετε τη δυνατότητα να λάβετε βεβαίωση παρακολούθησης. ΣΤΟΧΟΙ Να κατανοήσετε τη διαδικασία μετάδοσης ήχου μέσω διαδικτυακού ραδιοφώνου. Να διαχωρίζετε ανάλογα με τον τύπο αναπαραγωγής ψηφιακού ήχου το podcasting και το audio live streaming. Το διαδικτυακό μάθημα “Λειτουργία Διαδικτυακού Ραδιοφώνου” δημιουργήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από την υπ. δρ. κα Ευτυχία Τούλιου Εμείς «δανειστήκαμε» το μάθημα από την ιστοσελίδα των διαδικτυακών μαθημάτων του Ευρωπαϊκού Σχολικού Ραδιοφώνου και το μεταφέραμε εδώ για να διευκολύνουμε τους μαθητές / μαθήτριές μας να πειραματιστούν με το υλικό χωρίς να «χαλάσουμε» κάποιο μέρος του κατά λάθος σε κείνον τον ιστότοπο. Ευχαριστούμε θερμά τους δημιουργούς του για την χρήση του και την ευκαιρία να μάθουμε πιο αποτελεσματικά τον τρόπο λειτουργίας και δημιουργίας ραδιοφωνικών μηνυμάτων και εκπομπών για χάρη του σχολείου μας και για να επικοινωνήσουμε με τους μαθητές της Ευρώπης για όσα μας ενώνουν. Επεξεργασία

    Διαδικτυακό ραδιόφωνο

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/digitalsound/lessons/%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%84%cf%85%ce%b1%ce%ba%cf%8c-%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b9%cf%8c%cf%86%cf%89%ce%bd%ce%bf

  • Μάθημα 4ο : Απελευθέρωση της ομιλίας

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%bf%cf%86%cf%89%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-%ce%b8%ce%b5%cf%89%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%cf%86%ce%b1%cf%81%ce%bc%ce%bf/lessons/%ce%b1%cf%80%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%85%ce%b8%ce%ad%cf%81%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%af%ce%b1%cf%82

     

    Η απελευθέρωση της ομιλίας είναι κάτι που παρατηρήσαμε στο 2ο, 3ο και 6ο ηχητικό παράδειγμα σε διαφορετικό βαθμό. Στο 2ο παράδειγμα βασίστηκε στην αποδόμηση του κειμένου σε λέξεις και φράσεις. Στο 6ο παράδειγμα ο τρόπος εκφοράς είχε μια ιδιαίτερη ρυθμικότητα. Στο 3ο παράδειγμα η ίδια η εκφορά της ομιλίας ήταν αυτή που απελευθερώθηκε από την κανονική της ροή δίνοντας την αίσθηση μιας «εξωγήινης» διάστασης, συνδυασμένη βέβαια και με το μοντάζ. Οι μαθητές κάθε ηλικίας καλούνται μέσα από τις δραστηριότητες να απελευθερώσουν τη φαντασία τους και να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους με διάφορους τρόπους δίνοντας μια διαφορετική πνοή σε θεατρικά ή άλλα κείμενα. Για τους μικρότερους μαθητές αυτό μπορεί να είναι απλά ένα δημιουργικό παιχνίδι, οι μεγαλύτεροι ωστόσο θα πρέπει να αρχίσουν να κατανοούν ότι η ραδιοφωνική τέχνη βασίζεται ακριβώς σε αυτή την απουσία οπτικού ερεθίσματος, δηλαδή στο γεγονός ότι η παραλλαγμένη φωνή τους θα ακουστεί σαν μια αόρατη και άγνωστης προέλευσης φωνή στο ραδιόφωνο.

    Το πρώτο βήμα αυτής της διαδικασίας είναι η ακρόαση ενός αποσπάσματος και η προσπάθεια αναγνώρισης, και μίμησης διαφόρων τρόπων χρήσης της φωνής. Στη συνέχεια μπορούν κάποιοι από αυτούς τους τρόπους να καταγραφούν με οποιοδήποτε τρόπο (π.χ. γραφική σημειογραφία) ακόμα και σε μικρές ηλικίες.

    Προτεινόμενη ακρόαση: Jacki Apple (1991), Voices in the Dark (απόσπασμα) 

    Το δεύτερο βήμα είναι η προσπάθεια εκφοράς ενός κειμένου με διάφορους ανορθόδοξους τρόπους, από αυτούς που καταγράφηκαν ή άλλους νέους που οι μαθητές θα δημιουργήσουν στην πορεία.
    Από το δεύτερο βήμα μπορεί η ομάδα να οδηγηθεί σε ένα μεγαλύτερο project που να βασίζεται στη φωνή ή να χρησιμοποιεί τη φωνή σε συνδυασμό με μουσική και άλλους ήχους.

    Προτεινόμενο project 3: Απόδοση ενός θεατρικού κειμένου με διαφόρους τύπους εκφοράς της φωνής και άλλες αρθρώσεις, με παύσεις κλπ.

    Προτεινόμενο project 4: Απόδοση ενός θεατρικού κειμένου με ρυθμικότητα σε συνδυασμό με μια ορχήστρα κρουστών ή αυτοσχέδιων οργάνων (προτείνεται για δευτεροβάθμια εκπαίδευση)

    Μάθημα 4 : Αναφορική ΠροσέγγισηΜάθημα 6 : Επεξεργασία του υλικού