• Λειτουργία Διαδικτυακού Ραδιοφώνου – Διαδικτυακό Ραδιόφωνο – Τί είναι – πώς λειτουργεί

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/digitalsound

    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Μέσω του διαδικτυακού ραδιοφώνου μεταδίδεται ψηφιακός ήχος, που μπορεί να είναι είτε μουσική είτε εκπομπές είτε σύντομα μηνύματα. Συχνά βλέπουμε τις ορολογίες audio live streaming ή podcasting και στην ενότητα αυτή θα εξηγήσουμε τι σημαίνουν και ποιες είναι οι διαφορές αναφορικά με τη λειτουργία ενός διαδικτυακού ραδιοφώνου.

    ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

    Ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, έχετε τη δυνατότητα να λάβετε βεβαίωση παρακολούθησης. ΣΤΟΧΟΙ Να κατανοήσετε τη διαδικασία μετάδοσης ήχου μέσω διαδικτυακού ραδιοφώνου. Να διαχωρίζετε ανάλογα με τον τύπο αναπαραγωγής ψηφιακού ήχου το podcasting και το audio live streaming. Το διαδικτυακό μάθημα “Λειτουργία Διαδικτυακού Ραδιοφώνου” δημιουργήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από την υπ. δρ. κα Ευτυχία Τούλιου Εμείς «δανειστήκαμε» το μάθημα από την ιστοσελίδα των διαδικτυακών μαθημάτων του Ευρωπαϊκού Σχολικού Ραδιοφώνου και το μεταφέραμε εδώ για να διευκολύνουμε τους μαθητές / μαθήτριές μας να πειραματιστούν με το υλικό χωρίς να «χαλάσουμε» κάποιο μέρος του κατά λάθος σε κείνον τον ιστότοπο. Ευχαριστούμε θερμά τους δημιουργούς του για την χρήση του και την ευκαιρία να μάθουμε πιο αποτελεσματικά τον τρόπο λειτουργίας και δημιουργίας ραδιοφωνικών μηνυμάτων και εκπομπών για χάρη του σχολείου μας και για να επικοινωνήσουμε με τους μαθητές της Ευρώπης για όσα μας ενώνουν. Επεξεργασία

    Διαδικτυακό ραδιόφωνο

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/digitalsound/lessons/%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%84%cf%85%ce%b1%ce%ba%cf%8c-%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b9%cf%8c%cf%86%cf%89%ce%bd%ce%bf

  • Μάθημα 6 : Επεξεργασία του υλικού

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%bf%cf%86%cf%89%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-%ce%b8%ce%b5%cf%89%cf%81%ce%af%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%cf%86%ce%b1%cf%81%ce%bc%ce%bf/lessons/%ce%b5%cf%80%ce%b5%ce%be%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d

    Η επεξεργασία του υλικού είναι κάτι που είδαμε έντονα στο 3ο παράδειγμα στο επίπεδο των ήχων, αλλά και στο 5ο παράδειγμα όσον αφορά το ανακάτεμα των τριών ειδών ηχητικού υλικού (ομιλία, μουσική, ήχος). Οι μικροί μαθητές μπορούν να συμμετέχουν σε απλές διαδικασίες όπως η πρόσθεση κάποιου εφέ (αντήχηση, ηχώ κλπ) και στο κόψιμο των διαφόρων ηχητικών μονάδων (προτάσεις, λέξεις, ήχοι, μουσικά κομμάτια κ.ά.), πάντα με αφορμή τον συναισθηματικό τομέα. Για παράδειγμα, η πρόσθεση της αντήχησης ή η επεξεργασία ενός ήχου θα μπορούσε να τον κάνει πιο «τρομακτικό». Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων του δημοτικού και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να μπουν επιπρόσθετα στη διαδικασία να αναγνωρίσουν το είδος του ηχητικού υλικού (ομιλία, μουσική, ήχος) και να κατανοήσουν καλύτερα τη λειτουργία του μέσα στο σύνολο. Οι πιο μεγάλοι μαθητές μπορούν με πιο αφηρημένο τρόπο να αλλάξουν αυτές τις λειτουργίες καθώς ανακατεύουν τα υλικά τους, ενώ οι μικρότεροι θα δρουν πιο πρακτικά και με βάση τη δοκιμή του αποτελέσματος.

    Το πρώτο βήμα αυτής της διαδικασίας είναι η αναγνώριση των τριών ξεχωριστών ηχητικών υλικών. Στους μεγαλύτερους μαθητές όπως προαναφέραμε μπορεί να συνοδεύεται και από την αναγνώριση της λειτουργίας τους, δηλαδή ποιο ηχητικό υλικό έχει κυρίαρχο ρόλο. Εδώ θα χρησιμοποιηθεί ένα απόσπασμα από κλασικό ραδιοφωνικό θέατρο που χρησιμοποιεί τους συμβατικούς κώδικες.

    Προτεινόμενη ακρόαση: Macbeth (1966), Παραγωγή BBC (απόσπασμα) 

     Το δεύτερο βήμα είναι η αναγνώριση των ήχων και η κατάταξή τους σε υλικά σε ένα έργο ραδιοφωνικής τέχνης. Οι μεγαλύτεροι μαθητές θα πρέπει να αναγνωρίσουν και τους νέους ρόλους, δηλαδή ότι η ομιλία δεν έχει τον κυρίαρχο ρόλο, αλλά υπάρχει μια ισότητα.

    Προτεινόμενη ακρόαση: John Cage (1979), Roaratorio: An Irish Circus on Finnegans Wake (απόσπασμα)

    Το τρίτο βήμα είναι η σκηνοθεσία ενός πεζού κειμένου με την επιλογή του τρόπου εκφοράς της ομιλίας, των ήχων και της μουσικής, καθώς και κάθε λεπτομέρειας χρονικής τοποθέτησης του κάθε στοιχείου.
    Από το τρίτο βήμα μπορεί η ομάδα να οδηγηθεί σε ένα μεγαλύτερο project που να χρησιμοποιεί και τα τρία υλικά ισάξια και με την κατάλληλη επεξεργασία.

    Προτεινόμενο project 5: Απόδοση ενός πεζού ή θεατρικού κειμένου με συνδυασμό όλων των στοιχείων (ομιλία, μουσική, ήχος) ανακατεμένα έτσι ώστε να μην κυριαρχεί η ομιλία.

Μάθημα 4ο : Απελευθέρωση της ομιλίαςΕΝΟΤΗΤΑ ΤΕΤΑΡΤΗ : ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ. Μάθημα 1 - Το ραδιόφωνο σήμερα, ως Νέο Μέσο. Οι δυνατότητες αξιοποίησης του ραδιοφώνου στην εκπαίδευση.