• Λειτουργία Διαδικτυακού Ραδιοφώνου – Διαδικτυακό Ραδιόφωνο – Τί είναι – πώς λειτουργεί

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/digitalsound

    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Μέσω του διαδικτυακού ραδιοφώνου μεταδίδεται ψηφιακός ήχος, που μπορεί να είναι είτε μουσική είτε εκπομπές είτε σύντομα μηνύματα. Συχνά βλέπουμε τις ορολογίες audio live streaming ή podcasting και στην ενότητα αυτή θα εξηγήσουμε τι σημαίνουν και ποιες είναι οι διαφορές αναφορικά με τη λειτουργία ενός διαδικτυακού ραδιοφώνου.

    ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

    Ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, έχετε τη δυνατότητα να λάβετε βεβαίωση παρακολούθησης. ΣΤΟΧΟΙ Να κατανοήσετε τη διαδικασία μετάδοσης ήχου μέσω διαδικτυακού ραδιοφώνου. Να διαχωρίζετε ανάλογα με τον τύπο αναπαραγωγής ψηφιακού ήχου το podcasting και το audio live streaming. Το διαδικτυακό μάθημα “Λειτουργία Διαδικτυακού Ραδιοφώνου” δημιουργήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από την υπ. δρ. κα Ευτυχία Τούλιου Εμείς «δανειστήκαμε» το μάθημα από την ιστοσελίδα των διαδικτυακών μαθημάτων του Ευρωπαϊκού Σχολικού Ραδιοφώνου και το μεταφέραμε εδώ για να διευκολύνουμε τους μαθητές / μαθήτριές μας να πειραματιστούν με το υλικό χωρίς να «χαλάσουμε» κάποιο μέρος του κατά λάθος σε κείνον τον ιστότοπο. Ευχαριστούμε θερμά τους δημιουργούς του για την χρήση του και την ευκαιρία να μάθουμε πιο αποτελεσματικά τον τρόπο λειτουργίας και δημιουργίας ραδιοφωνικών μηνυμάτων και εκπομπών για χάρη του σχολείου μας και για να επικοινωνήσουμε με τους μαθητές της Ευρώπης για όσα μας ενώνουν. Επεξεργασία

    Διαδικτυακό ραδιόφωνο

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/digitalsound/lessons/%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%84%cf%85%ce%b1%ce%ba%cf%8c-%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b9%cf%8c%cf%86%cf%89%ce%bd%ce%bf

  • Μάθημα 2 : Δεξιότητες καλλιέργειες Γραμματισμού στα Μέσα και στην Πληροφορία

    Πηγή : 

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/journalistsaboutstudentradio/lessons/%ce%b4%ce%b5%ce%be%ce%b9%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%b9%ce%ad%cf%81%ce%b3%ce%b5%ce%b9%ce%b5%cf%82-%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf

    Διαδικασία συμμετοχής. Συγκρότηση Ομάδων και ανάθεση ξεχωριστών δραστηριοτήτων. Υλικό από Φάκελο Εκπαιδευτικού Προγράμματος.

    Οι μαθητές χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: 

    • Παρουσιαστές – εκφωνητές εκπομπής

    Περίπου 4 (Δύο αγόρια – δύο κορίτσια). Στο πρώτο ημίωρο ένα αγόρι – ένα κορίτσι, Στο δεύτερο ημίωρο το άλλο δίδυμο. Ειδάλλως, θα μπορούσε να υπάρχει ένας (1) κύριος παρουσιαστής/μία (1) κύρια παρουσιάστρια, ο οποίος/ η οποία θα δίνει τον λόγο στους υπόλοιπους παρουσιαστές της εκπομπής. Θα ήταν προτιμότερο οι παρουσιαστές μπροστά στα μικρόφωνα να μην ξεπερνούν τα τέσσερα (4) άτομα.

    Οι μαθητές της Ομάδας Παρουσιαστών- Εκφωνητών θα εργαστούν στα κείμενα που έχουν συνταχθεί από την Ομάδα Συντακτών με εμψύχωση από δημοσιογράφο/μέντορα και θα μυηθούν στη διαδικασία του ραδιοφωνικού λόγου, με τις κατάλληλες τεχνικές ορθοφωνίας και συμπεριφοράς μπροστά στο μικρόφωνο.

     

    • Συντάκτες/Ρεπόρτερ – επιμελητές κειμένων 

    Είναι τα περισσότερα παιδιά, περίπου 7, που αναλαμβάνουν το καθένα ένα ρεπορτάζ και συντάσσουν αντίστοιχο κείμενο για εκφώνηση.

    Οι μαθητές της Ομάδας Συντακτών/Ρεπόρτερ θα συλλέξουν τις πηγές και θα επεξεργαστούν κριτικά ως προς το είδος και την προέλευση των πηγών που χρησιμοποίησαν, είτε πρόκειται για προϊόν από συνεντεύξεις είτε για πληροφορίες που άντλησαν από ηλεκτρονικό και έντυπο μέσο. Έπειτα, θα συνθέσουν τα κείμενα της εκπομπής , θα επικοινωνήσουν με τον δημοσιογράφο/μέντορα του σχολείου, θα υποστηριχθούν κατά τη διάρκεια της κατασκευής της ροής εκπομπής από τους φοιτητές Δημοσιογραφίας .

     *ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Και οι δύο παραπάνω ομάδες στη Σίνδο θα παρακολουθήσουν το Δημοσιογραφικό Εργαστήριο. 

     

    • Χειριστές κονσόλας/λογισμικών  και οι Μουσικοί Επιμελητές 

    Περίπου 10 παιδιά, τα οποία θα βοηθήσουν στη δημιουργία του ραδιοφωνικού σποτ από το σχολείο, θα επιλέξουν τη μουσική της εκπομπής.

    Οι μαθητές αυτής της ομάδας συλλέγουν τη μουσική της εκπομπής (τραγούδια, εφέ, ηχητικά αρχεία συνεντεύξεων), εργάζονται στη ηχητικό σχεδιασμό και κατά την επίσκεψη θα εκπαιδευτούν στις τεχνικές ηχογράφησης και επεξεργασίας ήχου με το αντίστοιχο λογισμικό και στη ρύθμιση του ήχου για τη ζωντανή μετάδοση της εκπομπής από το στούντιο.

    *ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στη Σίνδο, θα παρακολουθήσουν το Εργαστήριο Τεχνολογίας Ήχου. 

     

    • Ομάδας Επικοινωνίας 

    Περίπου 4 παιδιά, τα οποία θα κάνουν την σύνταξη κειμένων για προώθηση εκπομπής, ανακοινώσεις, αφίσα, ραδιοφωνικό σποτ.

    Οι μαθητές της Ομάδας Επικοινωνίας εργάζονται ομαδοσυνεργατικά από τον χώρο του σχολείου, ώστε να:

    1. συντάξουν από κοινού ένα ελκυστικό κείμενο που θα διαφημίζει την εκπομπή του σχολείου.
    2. δημιουργήσουν ψηφιακά ή χειρόγραφα ένα λογότυπο που θα περιέχει μια χαρακτηριστική εικόνα, ημερομηνία και ώρα μετάδοσης, τίτλο εκπομπής.
    3. Ηχογραφήσουν ένα ευφάνταστο μήνυμα με λόγο και με μουσική υπόκρουση ενός τραγουδιού ή ηχητικού/ών εφέ, δηλαδή το προωθητικό ραδιοφωνικό σποτ της εκπομπής.

     *ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στη Σίνδο χωρίζονται σε 2 ζευγάρια. Οι 2 μαθητές παρακολουθούν το Δημοσιογραφικό Εργαστήριο και οι άλλοι 2 μαθητές παρακολουθούν το Εργαστήριο Τεχνολογίας Ήχου. Συμπληρώνουν Φύλλα Παρατήρησης. Στο τέλος, παρακολουθούν τη ραδιοφωνική εκπομπή.

    ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΕΤΑΡΤΗ : ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ. Μάθημα 1 - Το ραδιόφωνο σήμερα, ως Νέο Μέσο. Οι δυνατότητες αξιοποίησης του ραδιοφώνου στην εκπαίδευση.Μάθημα 4 : ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ