• Λειτουργία Διαδικτυακού Ραδιοφώνου – Διαδικτυακό Ραδιόφωνο – Τί είναι – πώς λειτουργεί

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/digitalsound

    ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    Μέσω του διαδικτυακού ραδιοφώνου μεταδίδεται ψηφιακός ήχος, που μπορεί να είναι είτε μουσική είτε εκπομπές είτε σύντομα μηνύματα. Συχνά βλέπουμε τις ορολογίες audio live streaming ή podcasting και στην ενότητα αυτή θα εξηγήσουμε τι σημαίνουν και ποιες είναι οι διαφορές αναφορικά με τη λειτουργία ενός διαδικτυακού ραδιοφώνου.

    ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

    Ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, έχετε τη δυνατότητα να λάβετε βεβαίωση παρακολούθησης. ΣΤΟΧΟΙ Να κατανοήσετε τη διαδικασία μετάδοσης ήχου μέσω διαδικτυακού ραδιοφώνου. Να διαχωρίζετε ανάλογα με τον τύπο αναπαραγωγής ψηφιακού ήχου το podcasting και το audio live streaming. Το διαδικτυακό μάθημα “Λειτουργία Διαδικτυακού Ραδιοφώνου” δημιουργήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας για το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης από την υπ. δρ. κα Ευτυχία Τούλιου Εμείς «δανειστήκαμε» το μάθημα από την ιστοσελίδα των διαδικτυακών μαθημάτων του Ευρωπαϊκού Σχολικού Ραδιοφώνου και το μεταφέραμε εδώ για να διευκολύνουμε τους μαθητές / μαθήτριές μας να πειραματιστούν με το υλικό χωρίς να «χαλάσουμε» κάποιο μέρος του κατά λάθος σε κείνον τον ιστότοπο. Ευχαριστούμε θερμά τους δημιουργούς του για την χρήση του και την ευκαιρία να μάθουμε πιο αποτελεσματικά τον τρόπο λειτουργίας και δημιουργίας ραδιοφωνικών μηνυμάτων και εκπομπών για χάρη του σχολείου μας και για να επικοινωνήσουμε με τους μαθητές της Ευρώπης για όσα μας ενώνουν. Επεξεργασία

    Διαδικτυακό ραδιόφωνο

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/digitalsound/lessons/%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%84%cf%85%ce%b1%ce%ba%cf%8c-%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%b9%cf%8c%cf%86%cf%89%ce%bd%ce%bf

  • Μάθημα 2 - Ηχομόνωση- Ηχοαπορρόφηση

    Οι προδιαγραφές χώρου για ραδιοφωνική παραγωγή.

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/acoustics?tab=tab-curriculum

    http://europeanschoolradio.eu/el/course/acoustics/lessons/%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7%cf%87%ce%bf%ce%bc%cf%8c%ce%bd%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b9-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b7%cf%87%ce%bf%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%81%cf%81%cf%8c

    1.1. Ηχομόνωση

    New image

    Βρίσκεστε σε μια τυπική αίθουσα εργαστηρίου πληροφορικής σε ένα σχολείο, όπως στην παραπάνω εικόνα, και θέλετε να ηχογραφήσετε ομιλία, ενώ εξωτερικά της αίθουσας υπάρχει θόρυβος. Για ποιον λόγο πιστεύετε ότι το αποτέλεσμα της ηχογράφησης δε θα είναι καλό;

    Τι είναι ηχομόνωση;

    New image
    New image

    H ηχογράφηση σε αίθουσα με χαρακτηριστικά όμοια με των παραπάνω χώρων θα έχει καλό αποτέλεσμα στην ποιότητα ήχου

    New image

    Η ηχογράφηση ομιλίας σε έναν αντίστοιχο χώρο με την παραπάνω εικόνα θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα με την ηχογράφηση σε αίθουσα όπως στην προηγούμενη διαφάνεια

    Ο χώρος ηχογράφησης με την κατάλληλη ηχοαπορρόφηση
    New image  New imageNew image

    Άλλα υλικά 

    New image  New image

    Εκτός από τα ηχοαπορροφητικά υλικά χρησιμοποιούνται σε ορισμένες περιπτώσεις οι Διαχυτές ήχου.

    Προσπίπτοντας στην επιφάνεια του υλικού και αλλάζοντας κατεύθυνση, ο ήχος μεταδίδεται ομοιόμορφα σε όλον τον χώρο

    Χαρακτηριστικά ηχοαπορροφητικών υλικών

    • Τα ηχοαπορροφητικά υλικά τοποθετούνται ύστερα από μελέτη του χώρου σχετικά με την ιδιότητά τους ως προς την ικανότητα απορρόφησης.
    • Η επιλογή γίνεται σύμφωνα με τον λόγο που έχει σχεδιαστεί ο χώρος (ηχογράφηση ομιλίας ή μουσικής)
    • Η ανθρώπινη ομιλία κυμαίνεται έως τη συχνότητα περίπου 300 Hz. Για τους άνδρες η τυπική θεμελιώδης συχνότητα είναι 125 Hz και για τις γυναίκες περίπου μια οκτάβα υψηλότερη, ίση με 250 Hz.

      • Τα ηχοαπορροφητικά υλικά τοποθετούνται ύστερα από μελέτη του χώρου σχετικά με την ιδιότητά τους ως προς την ικανότητα απορρόφησης.
      • Η επιλογή γίνεται σύμφωνα με τον λόγο που έχει σχεδιαστεί ο χώρος (ηχογράφηση ομιλίας ή μουσικής)
      • Η ικανότητα απορρόφησης διαφέρεια ανάλογα με την υφή του υλικού και χαρακτηρίζεται από τον συντελεστή απορρόφησης, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα.
      New image

      Τι εξυπηρετεί η ηχοαπορρόφηση;

      Κατά την ηχογράφηση ομιλίας χρειαζόμαστε μόνο τον άμεσο ήχο. Με την ηχοαπορρόφηση μειώνεται η αντήχηση και οι πολλαπλές ανακλάσεις ήχου.

      Οι λείες και σκληρές επιφάνειες έχουν την ιδιότητα να αντανακλούν τον ήχο, με αποτέλεσμα να ενισχύεται σημαντικά ο ήχος που παράγεται από εσωτερικές πηγές σε αυτούς τους χώρους. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται αντήχηση.

       

      New image

     αντήχηση και η ηχογράφηση ομιλίας

    Τι σχέση η αντήχηση με την ηχογράφηση ομιλίας; Πώς μπορούμε να μετρήσουμε την αντήχηση που έχει ο χώρος μας; Δείτε το παρακάτω βίντεο και απαντήστε στην ερώτηση που ακολουθεί.

    Πόσο χρόνο αντήχησης χρειαζόμαστε για ραδιοφωνική παραγωγή;

ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΕΥΤΕΡΗ - ΜΑΘΗΜΑ 1 - Ακουστική χώρου ηχογράφησης- μετάδοσηςΜάθημα 3 - Ραδιοφωνικό στούντιο
Παράλειψη Αναζήτηση στις ομάδες συζήτησηςΠαράλειψη Ευρωπαϊκό Σχολικό Ραδιόφωνο-ΜαθήματαΠαράλειψη Ευρωπαϊκό σχολικό ραδιόφωνο - 2ο Γυμνάσιο Καλύμνου-Eduflow classroomΠαράλειψη Τελευταία νέαΠαράλειψη Επικείμενα γεγονόταΠαράλειψη Πρόσφατη δραστηριότηταΠαράλειψη Πλοήγηση