Κοινωνική ομάδα συζητήσεων

 
 
Φωτογραφία Νίκη Λαμπροπούλου
Εισαγωγικά
από Νίκη Λαμπροπούλου - Τρίτη, 30 Μάρτιος 2004, 6:49 πμ
 

Είναι αλήθεια ότι τα αποτελέσματα της μάθησης της ελληνικής γλώσσας στη Διασπορά δεν είναι πολύ ενθαρρυντικά, παρ? όλα αυτά δεν είναι οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στο εξωτερικό υπεύθυνοι για τη μη αποτελεσματικότητα του συστήματος. Οι παροχές των εκπαιδευτικών, οι συνθήκες διαβίωσης, η μη αναγνώριση της υπηρεσίας τους στο εξωτερικό ως διδασκαλική εμπειρία και η απαρχαιομένη και ελλειπής επιμόρφωση σε σχέση με την εκπαιδευτική πολιτική της κάθε χώρας και τη διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, είναι τα βασικότερα αίτια της υποβάθμισης της εκπαίδευσης του εξωτερικού. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την ανυπαρξία συλλογικού ενδιαφέροντος και κοινού οράματος για την εκπαίδευση στη Διασπορά (κυρίως στις ευρωπαϊκές χώρες) και συνήθως προσωπικό στόχο τη παρακολούθηση μεταπτυχιακών σπουδών. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό για τους εκπαιδευτικούς, που δεν έχουν τη δυνατότητα αυτοχρηματοδότησης των μεταπτυχιακών τους σπουδών. Η επιστημονική μας κατάρτιση επανέρχεται στην Ελληνική Εκπαίδευση και η προσφορά μας είναι συνεχόμενη. Η στέρηση αυτού του προνομίου θα ?φτωχύνει? την κοινότητα των ερευνητών και επιστημόνων στην Ελληνική εκπαίδευση.

 

Η συνεύρεση των συλλογικών και προσωπικών στόχων μπορεί να επιφέρει σημαντικές αλλαγές και εξέλιξη στην εκπαιδευτική κοινότητα.

 

Ένας από τους τρόπους επαναδραστηριοποίησης των εκπαιδευτικών είναι η χρήση της ενσωματωμένης μάθησης στη Διασπορά, δηλαδή της ?πραγματικής? μάθησης στα θρανία των παροικιακών σχολείων και της μάθησης μέσω Προγραμμάτων ΤΠΕ, Ο βασικότερος λόγος είναι ότι οι ώρες διδασκαλίας δεν επαρκούν για τη σωστή διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Άλλοι λόγοι είναι το γεγονός ότι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν επιμορφωθεί στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Επίσης δεν  υπάρχει καθόλου εποπτικό υλικό στα παροικιακά σχολεία. Μέσω της ενσωματωμένης μάθησης, μπορεί να επαναενεργοποιηθεί η προσφορά των εκπαιδευτικών στη Διασπορά.

 

Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας είναι ένας από τους τρόπους πληροφόρησης, συντονισμού, ελέγχου και επεμβάσεων στην εκπαιδευτική πολιτκή του εξωτερικού.