ΚΣΕ Αγρινίου 2013-Ομάδα Εργασίας

 
 
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 3:52 μμ
 
Πάμε!
Φωτογραφία ΣΩΤΗΡΙΑ-ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΟΚΟΡΕΑ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΣΩΤΗΡΙΑ-ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΟΚΟΡΕΑ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:23 μμ
 
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1

Η δωδεκαμελής τάξη χωρίζεται σε τρεις ομάδες των τεσσάρων ατόμων και ανατίθενται οι εξής εργασίες: η ΟΜΑΔΑ Α αναλαμβάνει τη διερεύνηση της γλώσσας και του ύφους στην Ιθάκη, η ΟΜΑΔΑ Β αναλαμβάνει την ανάλυση των συμβολισμών στο ποίημα και η ΟΜΑΔΑ Γ αναλαμβάνει την ανάλυση του τελικού μηνύματος.
Στη συνέχεια το κάθε μέλος της ΟΜΑΔΑΣ Α ασχολείται με την έρευνα ενός εκ των παρακάτω θεμάτων στο πλαίσιο της έρευνας της γλώσσας και του ύφους στο ποίημα: α) ιδιωματικές λέξεις β) πρόσωπο ρημάτων γ) πεζολογικό ύφος δ) ειρωνεία. Στο πλαίσιο της διερεύνησης αυτής προτείνεται η αξιοποίηση της εκπαιδευτικής πύλης greek-language.gr, προκειμένου να θεμελιώσουν οι μαθητές τα συμπεράσματά τους για τη γλώσσα και το ύφος του Καβάφη στο συγκεκριμένο ποίημα. Τέλος τα μέλη της ομάδας δημοσιεύουν το υλικό τους στο οικείο ιστολόγιο της τάξης.
Το κάθε μέλος της ΟΜΑΔΑΣ Β θα ερευνήσει ένα από τα παρακάτω θέματα που σχετίζονται με τους συμβολισμούς του ποιήματος: α) εντοπισμός στο ποίημα των λέξεων με συμβολικό χαρακτήρα β) εντοπισμός στο ποίημα των εικόνων με συμβολικό χαρακτήρα γ) ανεύρεση εικόνων και βίντεο στο Διαδίκτυο (google images, youtube) τα οποία συνδέονται με τις αντίστοιχες λέξεις συμβολικού χαρακτήρα στο ποίημα δ) ανεύρεση εικόνων και βίντεο στο Διαδίκτυο τα οποία συνδέονται με τις αντίστοιχες εικόνες συμβολικού χαρακτήρα στο ποίημα. Τέλος τα μέλη της ομάδας δημοσιεύουν την έρευνά τους στο οικείο ιστολόγιο της τάξης.
Το κάθε μέλος της ΟΜΑΔΑΣ Γ θα αναλάβει μια από τις εξής εργασίες για την αποτύπωση του τελικού μηνύματος του ποιήματος: α) δημιουργία αφίσας με τη χρήση της ζωγραφικής (βοήθημα Η/Υ) β) συλλογή εικόνων στο Διαδίκτυο (google images) γ) ανεύρεση βίντεο στο youtube δ) ανεύρεση παράλληλων κειμένων (προτείνεται η χρήση της εκπαιδευτικής πύλης greek-language. gr). Στα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας δίνονται και οι λέξεις κλειδιά (π.χ. εμπειρίες, περιπέτεια, γνώση, αγώνας) που σχετίζονται με το τελικό μήνυμα και τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη μηχανή αναζήτησης google.gr ώστε να βοηθηθούν στον εντοπισμό του υλικού. Τέλος τα μέλη της ομάδας δημοσιεύουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στο οικείο ιστολόγιο.
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:28 μμ
 
1)Πατάμε εντερ για να είναι σε νέα παράγραφο η ΟΜΑΔΑ Α , Β, κτλ στην πρώτη παράγραφο. το ίδιο και τα α, β, γ.
Χρησιμοποιούμε υποτακτική ( είναι άσκηση) και όχι περιγραφή δράσης (Στα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας δίνονται και οι λέξεις κλειδιά (π.χ. εμπειρίες, περιπέτεια, γνώση, αγώνας) που σχετίζονται με το τελικό μήνυμα και τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη μηχανή αναζήτησης google.gr ώστε να βοηθηθούν στον εντοπισμό του υλικού. Τέλος τα μέλη της ομάδας δημοσιεύουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους στο οικείο ιστολόγιο.)
Φωτογραφία ΜΑΡΙΑ ΧΟΥΤΑ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΜΑΡΙΑ ΧΟΥΤΑ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:24 μμ
 
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η τάξη χωρίζεται σε τρεις ομάδες των τεσσάρων ατόμων και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να υλοποιήσει τις εξής δραστηριότητες:
ΟΜΑΔΑ Α΄: Να αντιγραφεί στο ιστολόγιο του μαθήματος το κείμενο του ποιήματος "Ιθάκη" του Κ.Π. Καβάφη και κάθε μέλος να αναλάβει να υπογραμμίσει με διαφορετικό χρώμα α) τις ιδιωματικές λέξεις β) τα ρήματα ώστε να δειχθεί το πρόσωπο που χρησιμοποιεί κυρίως ο ποιητής γ) τις μυθολογικές αναφορές που κάνει ο ποιητής και δ) σημεία που συναντάται ειρωνεία. Το αποτέλεσμα να αναρτηθεί στο ιστολόγιο του μαθήματος.
ΟΜΑΔΑ Β΄: α) Ένα μέλος της ομάδας να αναζητήσει και να υπογραμμίσει στο κείμενο τις λέξεις με συμβολικό περιεχόμενο.
β)Ένα άλλο μέλος να αναζητήσει στο διαδίκτυο εικόνες και βίντεο σχετικά με τις παραπάνω λέξεις.
γ) το τρίτο μέλος της ομάδας να αναζητήσει στο ποίημα εικόνες με συμβολικό περιεχόμενο και να τις υπογραμμίσει.
δ) το τέταρτο μέλος με βάση τα αποτελέσματα της παραπάνω αναζήτησης να αναζητήσει στο διαδίκτυο σχετικές εικόνες και βίντεο.
Τα αποτελέσματα να αναρτηθούν στο ιστολόγιο του μαθήματος.
ΟΜΑΔΑ Γ΄: Κάθε μέλος της ομάδας με βάση τις λέξεις- κλειδιά "εμπειρία", "αισιοδοξία","απόλαυση", "στόχοι" που αφορούν στο νόημα του ποιήματος, να αναλάβει να αναζητήσει στο διαδίκτυο εικόνες ή βίντεο ή παράλληλα κείμενα είτε να ζωγραφίσει κάτι σχετικό.
Τα αποτελέσματα να αναρτηθούν στο ιστολόγιο του μαθήματος.
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:31 μμ
 
απλό, λιτό και κατανοητό. Με enter τα α,β,γ να ναι ακριβώς από κάτω
Φωτογραφία ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΤΖΙΜΟΓΙΑΝΝΗ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΤΖΙΜΟΓΙΑΝΝΗ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:52 μμ
 
Φύλλο εργασίας
Η τάξη χωρίζεται σε 3 ομάδες των τεσσαρων ατόμων.Ένας από κάθε ομάδα αναλαμβάνει να κάνει ανάρτηση των αποτελεσμάτων της ερευνας στο ιστολόγιο .Κάθε ομάδα αναλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες:
ΟΜΑΔΑ Α:καθε μέλος αναλαμβάνεινα αναζητήσει στο κείμενο Ιθάκη του Καβάφη χρωματίζοντας ,ιδιωματικές λέξεις,πεζολογικό ύφος, ειρωνεία,καθημερινό λεξιλόγιο αντίστοιχα και να τις αναρτήσει στο ιστολογιο.
ΟΜΑΔΑ Β:καθε μελος αναλαμβανει να αναζητησει στην ηλεκτρονικη πυλη google.gr λεξεις με συμβολικη σημασια,εικονες με συμβολικη σημασια,εικονες για συμβολικες λεξεις.βιντεο για συμβολικες λεξεις αντιστοιχα και να τις αναρτησει στο ιστολογιο.
ΟΜΑΔΑ Γ:καθε μελος αναλαμβανει να αναζητησειστηνηλεκτρονικη πυληgoogle.gr τις λεξεις-φράσεις:αισιοδοξια,γνωση,αγωνας ,προσπαθεια,αντιστοιχα και να τις αναρτησει στο ιστολογιο.
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:33 μμ
 
οχι εντονα γράμματα τα αντίστοιχα.
να τις αναρτήσει στην κοινή ανάρτηση της ομάδας του στο ιστολόγιο της τάξης
Φωτογραφία ΕΥΘΥΜΙΑ ΜΑΣΟΥΡΑ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΕΥΘΥΜΙΑ ΜΑΣΟΥΡΑ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:30 μμ
 
Το ποίημα που θα επεξεργαστεί η δωδεκαμελής ομάδα είναι η Ιθάκη του Καβάφη.Αφού δημιουργήσουμε ένα νέο ιστολόγιο με τρεις αναρτήσεις-μια για κάθε ομάδα-χωρίζουμε την τάξη σε τετραμελείς ομάδες και αναθέτουμε δραστηριότητες ανά άτομο.
ΟΜΑΔΑ Α- ΎΦΟΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
α)Να εντοπιστούν οι ιδιωματικές λέξεις.
β)Να καταγραφούν τα σχήματα λόγου.
γ)Να γίνουν αναφορές ιστορικές και μυθολογικές.
δ)Να βρεθούν τα σημεία όπου έχουμε ειρωνία.
Αυτές οι ενέργειες θα γίνουν με χρωματισμό των λέξεων με κόκκινο,μπλε,πράσινο και κίτρινο χρώμα αντίςτοιχα.
ΟΜΑΔΑ Β-ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ
α)Εντοπισμός συμβολικών λέξεων
β)Ανεύρεση εικόνων με συμβολική σημασία.
γ)Εύρεση εικόνων και βίντεο σχετικά με τις συμβολικές λέξεις.
δ)Εύρεση εικόνων και βίντεο αναφορικά με τις συμβολικές φράσεις.
ΟΜΑΔΑ Γ-ΤΕΛΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ Με αφετηρία τις λέξεις-κλειδιά ανά άτομο έχουμε
α)Ζωγραφική
β)Εικόνες
γ)Βίντεο
δ)Ανεύρεση παράλληλων κειμένων.
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:35 μμ
 
Το Α μικρό από κάτω,
Δραστηριότητα στο ΎΦΟΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ.
Καλή δομή.
SOS. Χρήση υποτακτικής
Να ζωγραφίσουν...στη ζωγραφική
Να αναζητήσουν εικόνες...
Φωτογραφία ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΤΤΗ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΤΤΗ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:39 μμ
 
Επιλέγουμε το κείμενο του Καβάφη " Ιθάκη" προς επεξεργασία.
Η 12μελής τάξη χωρίζεται σε 3 ομάδες των 4 ατόμων.Ένας μαθητής ορίζεται να δημιουργήσει το ιστολόγιό για την εργασία. Αφού προσκαλέσει και τα άλλα μέλη των ομάδων ανατίθενται οι εξής δραστηριότητες:

Ομάδα Α: αφού αντιγράψει και επικολλήσει το κείμενο ο καθένας χρησιμοποιώντας την εκπαιδευτική πύλη του ψηφιακού σχολείου στο ιστολόγιο, ο πρώτος μαθητής της ομάδας να αναζητήσει ιδιωματικές λέξεις του ποιήματος και να τις εντοπίσει χρωματίζοντάς τες.Ο δεύτερος μαθητής να αναζητήσει στο κείμενο ιστορικές ή μυθολογικές αναφορές και να τις χρωματίσει επίσης. Το τρίτο μέλος της ομάδας να εντοπίσει σχήματα λόγου που χρησιμοποιεί ο ποιητής και να τα χρωματίσει και το τέταρτο μέλος να αναζητήσει σημεία με ειρωνικό ύφος και να τα χρωματίσει ανάλογα.

Ομάδα Β : το πρώτο μέλος της ομάδας να αντιγράψει και να επικολλήσει το κείμενο από το ψηφιακό σχολείο στο ιστολόγιο και να εντοπίσει συμβολικές λέξεις του ποιήματος χρωματίζοντάς τες. Ο δεύτερος μαθητής να χρησιμοποιήσει το youtube.gr για να αναζητήσει video σχετικά μα τις συμβολικές λέξεις και να τα αναρτήσει στο ιστολόγιο. Ο τρίτος μαθητής με τις ιδιες ενέργειες να αναζητήσει video σχετικά με τις συμβολικές φράσεις που υπάρχουν στο ποίημα και το τέταρτο μέλος της ομάδας χρησιμοποιώντας τη μηχανή αναζήτησης google.gr να αναζητήσει εικόνες με συμβολική σημασία σχετική με το συγκεκριμένο κείμενο και να τις αναρτήσει στο ιστολόγιο.

Ομάδα Γ : στην προσπάθειά τους οι μαθητές να κατακτήσουν το τελικό μήνυμα του ποιήματος πρέπει ο πρώτος μαθητής να χρησιμοποιήσει τη ζωγραφική προκειμένου να εκφράσει την έννοια αισιοδοξίας που εκπέμπει το κείμενο και να δημοσιεύσει το αποτέλεσμα στο ιστολόγιο. Ο δεύτερος μαθητής μέσα από τη μηχανή αναζήτησης google.gr να αναζητήσει εικόνες σχετικές με την έννοια της απόλαυσης των αισθήσεων που υποστηρίζει ο Καβάφης.Έπειτα θα τις αναρτήσει στο ιστολόγιο. Ο τρίτος μαθητής χρησιμοποιώντας το youtube.gr να αναζητήσει video σχετικα με την ιδέα της συνεχούς προσπάθειας του ανθρώπου να κατακτήσει τη γνώση και να τα αναρτήσει στο ιστολόγιο. Τέλος ο τέταρτος μαθητής να αναζητήσει παράλληλα κείμενα στη μηχανή αναζήτησης google.gr σχετικά με την "Ιθάκη" του Καβάφη και να τα αναρτήσει στο ιστολόγιο.




Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:36 μμ
 
Πολύ καλό. Καλό ειναι να μπει έτσι:
Ομάδα Α
Ο πρωτος μαθητής...
Ο δεύτερος μαθητής...
Ο τρίτος....
Φωτογραφία ΟΥΡΑΝΙΑ ΧΑΝΤΖΗ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΟΥΡΑΝΙΑ ΧΑΝΤΖΗ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:32 μμ
 
Φ Υ Λ Λ Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ

Στα πλαίσια του μαθήματος Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου θα διδάξουμε το ποίημα:

"Ιθάκη", Κ.Π. Καβάφης

Χωρίζουμε το τμήμα μας σε τρεις ομάδες με την καθεμιά να αποτελείται από τέσσερα μέλη.

Επικεντρώνουμε τη συλλογιστική μας πορεία και την αναζήτηση στοιχείων
σε τρία επίπεδα, καθένα από τα οποία αναλαμβάνει κάθε ομάδα ξεχωριστά. Τα τρία αυτά επίπεδα είναι: Ύφος και Γλώσσα, Συμβολισμοί και Επιμύθιο Ποιήματος.


Ο Μ Α Δ Α Α΄
Ύφος και Γλώσσα

Τα μέλη της ομάδας αντιγράφουν και επικολλούν το κείμενο στο blog του τμήματος.

Δ ρ α σ τ η ρ ι ό τ η τ ε ς που θα ανατεθούν σε κάθε μέλος της ομάδας αφορούν στον εντοπισμό σχημάτων λόγου, ιδιωματικών εκφράσεων και φράσεων πεζολογικού ύφους, στον εντοπισμό σημείων του κειμένου όπου καταδεικνύεται η ειρωνική διάθεση του ποιητή, στην καταγραφή ιστορικών και μυθολογικών αναφορών, στην κατάδειξη χωρίων όπου αποτυπώνεται αισθητισμός και στην επισήμανση του προσώπου στο οποίο βρίσκονται τα ρήματα του ποιητικού κειμένου.

Ο Μ Α Δ Α Β΄

Συμβολισμοί

Τα μέλη της ομάδας προχωρούν σε αναζήτηση :

Λέξεων - Συμβόλων
Εικόνων με Συμβολική Σημασία
Εικόνων και Βίντεο που αφορούν στις λέξεις
Εικόνων και Βίντεο που αφορούν στις Συμβολικές Λέξεις

Χρηστικό εργαλείο η Μηχανή Αναζήτησης: google.gr


Ο Μ Α Δ Α Γ΄

Επιμύθιο Ποιήματος

Αφορμώντας από το ποιητικό κείμενο τα μέλη της ομάδας καταπιάνονται με την ανάδειξη του μηνύματος που απευθυνει σε κάθε αναγνώστη ο ποιητής. Μηνύματος για την αξία του αέναου αγώνα στη ζωή, αγώνα με στόχο τη γνώση και την απόλαυση συνάμα. Κάθε μέλος της ομάδας αναλαμβάνει, λοιπόν, από μία δραστηριότητα, όπως:

Ζωγραφική
Εικόνες
Βίντεο
Παράλληλα Κείμενα



Κάθε ομάδα προβαίνει στο τέλος στην ανάρτηση της εργασίας της στο blog του τμήματος.
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:40 μμ
 
Στα πλαίσια του μαθήματος Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου θα διδάξουμε το ποίημα:

"Ιθάκη", Κ.Π. Καβάφης

Χωρίζουμε το τμήμα μας σε τρεις ομάδες με την καθεμιά να αποτελείται από τέσσερα μέλη.

Επικεντρώνουμε τη συλλογιστική μας πορεία και την αναζήτηση στοιχείων
σε τρία επίπεδα, καθένα από τα οποία αναλαμβάνει κάθε ομάδα ξεχωριστα
ΑΠΑΛΕΙΦΕΤΑΙ,(ΕΙΝΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ)
ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΕ ΥΠΟΤΑΚΤΙKH:

Αφού χωριστεί η τάξη σε 3 ομάδες αναλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες...
sos.Έβαλες 7 δραστηριότητες σε 4 άτομα στην Α Ομάδα
Φωτογραφία ΜΑΡΙΑ ΑΓΓΕΛΗ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΜΑΡΙΑ ΑΓΓΕΛΗ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:32 μμ
 
Φύλλο εργασίας
Χωρίζουμε την 12μελή τάξη σε 3 ομάδες τεσσάρων ατόμων.Αφού οι μαθητές αντιγράψουν και επικολλήσουν το κείμενο στο ιστολόγιο με τίτλο "Ιθάκη" αναλαμβάνουν τις εξής δραστηριότητες:
Ομάδα Α΄:Ο πρώτος μαθητής αναλαμβάνει να αναζητήσει και να χρωματίσει με κόκκινο στο κείμενο ιδιωματικές λέξεις που χρησιμοποιεί Καβάφης, ο δεύτερος να εντοπίσει και να υπογραμμίσει στο ποίημα σχήματα λόγου, ο τρίτος να χρωματίσει με κίτρινο σημεία με μυθολογικές αναφορές και ο τέταρτος να υπογραμμίσει στο ποίημα φράσεις με ειρωνικό ύφος.
Ομάδα Β΄:Τα μέλη της ομάδας αναλαμβάνουν ξεχωριστά ο καθένας μία από τις παρακάτω δραστηριότητες: α) το ένα μέλος να χρωματίσει στο κείμενο με κόκκινο λέξεις με συμβολισμό, β)το δεύτερο να εντοπίσει στο ποίημα εικόνες με συμβολικό χαρακτήρα και να τις υπογραμμίσει, γ)το τρίτο να εντοπίσει και να συλλέξει εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο σχετικές με τις λέξεις του κειμένου με συμβολισμό, δ) το τέταρτο να παρουσιάσει εικόνες και βίντεο σχετικές με τις συμβολικές φράσεις του ποιήματος.
Ομάδα Γ:Δίνονται οι λέξεις-κλειδιά:προσπάθεια, εμπειρίες, γνώση, αγώνας, απόλαυση. Το κάθε μέλος αυτής της ομάδας αναλαμβάνει μία από τις παρακάτω δραστηριότητες:α)να ζωγραφίσει κάτι σχετικό με τις λέξεις αυτές, β)να αναζητήσει και να παρουσιάσει σχετικές με τις λέξεις- κλειδιά εικόνες, γ)να αναζητήσει βίντεο σχετικό με τις λέξεις, δ) να αναζητήσει ένα παράλληλο κείμενο.
Κάθε ομάδα θα αναρτήσει τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων τους στο ιστολόγιο.
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:40 μμ
 
Enter...στο α-β-γ..να ναι ακριβώς από κάτω. Αρκετά καλό
Φωτογραφία Γιαννούλα Ζαχαράκη
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από Γιαννούλα Ζαχαράκη - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:34 μμ
 
Φύλλο Εργασίας
1.Διαθέτουμε το κείμενο της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Ιθάκη του Καβάφη.Έχουμε τάξη δωδεκαμελή.Τη χωρίζουμε σε τρείς ομάδες των τεσσάρων ατόμων.
2.Θέτουμε τους εξής στόχους, οριοθετώντας τις δραστηριότητες για κάθε ομάδα και μέλος της, προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε την ομαδοσυνεργατικότητα και τον επεικοδομησμό:
α)Η ομάδα Α θα συλλέξει πληροφορίες για το ύφος και τη γλώσσα του ποιήματος.Πιο συγκεκριμένα ένα μέλος καλείται να βρει τα ρηματικά πρόσωπα που χρησιμοποιεί ο ποιητής,άλλο μέλος τα χωρία με καβαφική ειρωνεία,ένα τρίτο τα σημεία που αποτελούν ιστορικές και μυθολογικές αναφορές και ένα τέταρτοτα σχήματα λόγου.
β)Η ομάδα Β θα ασχοληθεί με τους συμβολισμούς του ποιήματος.Πιο συγκεκριμένα ένα μέλος καλείται να λέξεις του ποιήματος με συμβολική σημασία, ένα δεύτερο εικόνες με συμβολική σημασία,ένα τρίτο εικόνες και βίντεογια τις λέξεις με συμβολική σημασία κι ένα τέταρτο εικόνες και βίντεο για τις εικόνες με συμβολική σημασία.
γ)Η ομάδα Γ θα ασχοληθεί με το τελικό μήνυμα του ποιήματος.Ένα μέλος της θα κάνει ζωγραφική σχετικά με αυτό, άλλο μέλος θα αναλάβει να βρει εικόνες,άλλο κι ένα τέταρτο μέλος θα αναζητήσει βίντεο κι ένα τέταρτο παράλληλα κείμενα βασισμένα σε λέξεις κλειδια που εντοπίσαμε κατά τη διδασκαλία.Το υλικό για τις δραστηριότητες αυτές θα το αναζητήσουν στη μηχανή αναζήτησης google.gr.
Κάθε μαθητής να δημοσιέυσει τα αποτελέσματά του στην σχετική ανάρτηση της ομάδας του στο ιστολόγιο.
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:41 μμ
 
2.Θέτουμε τους εξής στόχους, οριοθετώντας τις δραστηριότητες για κάθε ομάδα και μέλος της, προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε την ομαδοσυνεργατικότητα και τον επεικοδομησμό:
ΑΠΑΛΕΙΦΕΤΑΙ.
Χρησιμοποιούμε υποτακτική
Φωτογραφία ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΟΥ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΟΥ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:36 μμ
 
Το κείμενο που δίνεται στους μαθητές είναι η Ιθάκη του Καβάφη. Η τάξη αποτελείται από 12 μαθητές.
Χωρίζουμε τους μαθητές σε τρεις ομάδες των 4 ατόμων.
Οι μαθητές δημιουργούν ένα ιστολόγιο όπου κάθε ομάδα θα κάνει μια ανάρτηση. Στο ιστολόγιο αυτό επικολλείται το κείμενο (αντιγραφή-επικόλληση)
Τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούν οι ομάδες είναι τα εξής:
1) Η πρώτη ομάδα θα ασχοληθεί με το ύφος και τη γλώσσα του ποιήματος.
2) Η δεύτερη ομάδα θα ασχοληθεί με τους συμβολισμούς που υπάρχουν στο ποίημα και
3) Η τρίτη ομάδα θα ασχοληθεί μετο μήνυμα του ποιήματος.
Στη συνέχεια αναθέτουμε σε κάθε μαθητή όλων των ομάδων μια ξεχωριστή εργασία.
Οι εργασίες που αναλαμβάνουν οι μαθητές της πρώτης ομάδας είναι οι εξής: α) Να βρεθούν και να υπογραμμιστούν (με κίτρινο χρώμα) οι ιδιωματικές λέξεις του κειμένου β) Να σχολιαστεί η χρήση του β ενικού προσώπου γ) Να βρεθούν οι ιστορικές-μυθολογικές αναφορές δ) Να υπογραμμιστούν (με μπλε χρώμα) τα σημεία που υπάρχει ειρωνεία.
Οι εργασίες που αναλαμβάνουν οι μαθητές της δεύτερης ομάδας είναι οι εξής: α) Να βρεθούν λέξεις στο κείμενο με συμβολική σημασία (υπογραμμίζονται με κόκκινο χρώμα) β) Να βρεθούν στο κείμενο εικόνες με συμβολική σημασία (υπογραμμίζονται με πράσινο χρώμα) γ) Να βρεθούν εικόνες ή βίντεο σχετικές με τις λέξεις που έχουν συμβολική σημασία (διαδίκτυο-youtube) δ) Να βρεθούν εικόνες ή βίντεο σχετικές με τις εικόνες που έχουν συμβολική σημασία(διαδίκτυο-youtube).
Στην τρίτη ομάδα δίνονται λέξεις κλειδιά που αφορούν το μήνυμα του ποιήματος (προσπάθεια,αισιοδοξία, αναζήτηση, γνώση, αγώνας) και στη συνέχεια οι εργασίες που αναλαμβάνουν οι μαθητές της τρίτης ομάδας είναι οι εξής: α) Να ζωγραφίσουν (με χρήση της ζωγραφικής ) β) Να βρουν εικόνες (χρήση διαδικτύου) σχετικές με αυτές τις λέξεις γ) Να βρουν βίντεο (χρήση διαδικτύου, youtube) σχετικά με αυτές τις λέξεις δ) Να βρουν παράλληλα κείμενα (χρήση διαδικτύου)
Στο τέλος ο κάθε μαθητής αναρτά το κείμενό του στην ανάρτηση που αφορά στην ομάδα του.
Ακολουθεί αξιολόγηση.

Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:44 μμ
 
ΟΜΑΔΑ Α
κανει αυτό..

ΟΜΑΔΑ Β
κανει αυτό...
κτλ
Φωτογραφία ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΒΙΤΣΑΝΑΚΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΒΙΤΣΑΝΑΚΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:38 μμ
 
Οι μαθητές γνωρίζουν και εξοικειώνονται με τις ΤΠΕ.
Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν κειμενογράφο, μηχανές αναζήτησης,εύρεση video,ιστολόγιο.
Δημιουργούν ιστολόγιο-blog και να προβαίνουν σε αναρτήσεις. Επιλογή κειμένου.
Χωρισμός των μαθητών σε τρεις ομάδες των τεσσάρων ατόμων η κάθε μία.
Προσδιορισμός στόχων.
Α.1.Η πρώτη ομάδα θα κάνει copy-paste το κείμενο
Θα αναζητήσει α) ο πρώτος μαθητής ιδιωματικές λέξεις και θα τις επισημάνει με κόκκινο χρώμα
β) ο δεύτερος σχήματα λόγου και θα τα επισημάνει με κίτρινο χρώμα
γ) ο τρίτος μυθολογικές αναφορές και θα τις επισημάνει με μπλέ χρώμα και δ) ο τέταρτος θα επισημάνει το πρόσωπο των ρημάτων χρησιμοποιώντας πορτοκαλί χρώμα.
Β.Απο την ομάδα Β :α)ο πρώτος μαθητής θα επισημάνει λέξεις με συμβολισμούς και θα τις επισημάνει με μαύρο χρώμα
β)ο δεύτερος μαθητής θα αναζητήσει εικόνες
γ) ο τρίτος μαθητής θα αναζητήσει video για τις λέξεις
και δ) ο τέταρτος μαθητής θα αναζητήσει video για τις συμβολικές φράσεις.
Γ. Δίνονται οι λεξεις κλειδιά του κειμένου που εκφράζουν το τελικό του μήνυμα :"Αισιοδοξία-αγώνας-αναζήτηση-απόλαυση".Η τρίτη ομάδα θα αναζητήσει παράλληλα κείμενα,video,εικόνες και θα εκφραστεί μέσω της ζωγραφικής πάνωσε αυτές.
Δ.Κάθε μαθητής να δημοσιεύσει το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του στο blog που έχει δημιουργηθεί.
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:45 μμ
 
Α.1.Η πρώτη ομάδα..

Β.Απο την ομάδα Β :
προσεχε να εχει ομοιομορφες εκφωνήσεις

Ομαδα Α...

Ομάδα Β...

Ομάδα Γ...

Φωτογραφία ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΒΙΤΣΑΝΑΚΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΒΙΤΣΑΝΑΚΗΣ - Δευτέρα, 10 Ιούνιος 2013, 7:18 πμ
 
Ενα σενάριο ,πόσα φύλλα εργασίας μπορεί Η πρέπει να έχει;
Φωτογραφία ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΗΛΙΑΣ ΥΦΑΝΤΗΣ - Δευτέρα, 10 Ιούνιος 2013, 11:54 πμ
 
Λεπτομέρειες αύριο! Το υπάρχον μπορεί να δοθεί σε τρία ξεχωριστά όμως σε κάθε ομάδα. Είναι η πιο απλή λύση!
Φωτογραφία ΑΝΘΗΜΙΤΣΑ ΜΕΡΙΤΣΗ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΑΝΘΗΜΙΤΣΑ ΜΕΡΙΤΣΗ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:45 μμ
 
Δεν είμαι ικανοποιημένη από το φύλλο εργασίας μου και το έσβησα!!!
Φωτογραφία ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΓΓΕΛΙΔΗ
Απάντηση: Δοκιμαστικά φύλλα εργασίας Ιθάκης Καβάφη
από ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΓΓΕΛΙΔΗ - Πέμπτη, 6 Ιούνιος 2013, 4:48 μμ
 
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Πρόκειται να διδαχθεί το ποίημα Ιθάκη του Κ.Καβάφη από το βιβλίο Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Α Λυκείου.
Χωρίζουμε μία 12μελή τάξη σε 3 ομάδες των 4 ατόμων.Αφού δημιουργηθεί ένα ιστολόγιο της τάξης
οι δραστηριότητες ορίζονται ως εξής:
1) Η Α ομάδα να αναζητήσει και θα χρωματίσει μέσα στο κείμενο λέξεις που αφορούν το ύφος και τη γλώσσα του ποιήματος και πιο συγκεκριμένα ένα διαφορετικό κάθε φορά μέλος θα εντοπίσει α) στοιχεία πεζολογικού ύφους,β) ιδιωματικές λέξεις,γ)σχήματα λόγου καιδ) στοιχεία ειρωνείας.
2) Η Β ομάδα να αναζητήσει συμβολισμούς εντοπίζονταςα) λέξεις, β)εικόνες μέσα στο ποίημα (με χρωματισμό) καθώς και γ)εικόνες και δ)video μέσα από το διαδίκτυο.
3) Η Γ ομάδα, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις- κλειδιά που συνιστούν το τελικό μήνυμα του ποιήματος, να αναζητήσει στη μηχανή αναζήτησης www.google.gr α)παράλληλα κείμενα, β)ζωγραφική,γ)εικόνες και δ)video σχετικά μ' αυτό.
Τέλος, να δημοσιευθεί όλο το υλικό στο ιστολόγιο με 3 αναρτήσεις μία για κάθε ομάδα.