Μάθηση στην τάξη και μάθηση στο Διαδίκτυο> Συνδυαστική Μάθηση: Μπορεί να γίνει;

Συνδυαστική μάθηση

Η Συνδυαστική μάθηση είναι η ένταξη των Η/Υ στο μαθησιακό περιβάλλον η οποία αυξάνει την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα της μάθησης, καθώς επίσης μεγιστοποιεί την αξία του μαθήματος. Το ενσωματωμένο περιεχόμενο συνδυάζει σύγχρονο και ασύγχρονο περιεχόμενο μέσα στο πραγματικό περιβάλλον της τάξης και το εικονικό περιβάλλον του υπολογιστή. Ο υπολογιστής λειτουργεί ως ένα ακόμη εργαλείο, ακριβώς όπως τα βιβλία ή ο πίνακας και δεν μπορεί να αντικαταστήσει το δάσκαλο από καμιά άποψη. Πρόσωπο με πρόσωπο, on-line και offline μάθηση είναι οι τρεις τύποι που ενσωματώνονται.

Τι είναι σύγχρονο περιεχόμενο;

Το σύγχρονο περιεχόμενο απαιτεί το μαθητή/τρια και το δάσκαλο να βρίσκονται μαζί, ακριβώς όπως στην τάξη. Παραδείγματα του σύγχρονου περιεχομένου υπάρχουν στην τάξη και την εικονική τάξη. Και στα δυο σενάρια, οι συμμετέχοντες και ο 'ηγέτης' έχουν ένα κοινό χρονικό στοιχείο. Στην περίπτωση της φυσικής τάξης, οι συμμετέχοντες και ο δάσκαλος έχουν επίσης μια κοινή θέση.

Λόγοι χρησιμοποίησης σύγχρονου περιεχόμενου:

? Οι αρχάριοι λαμβάνουν την άμεση ανατροφοδότηση από άλλους αρχαρίους και τον εκπαιδευτικό.
? Υπάρχει οικειότητα.
? Υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθεί το περιεχόμενο της μάθησης γρήγορα.
Ένα σύγχρονο περιβάλλον έχει ιδιαίτερη αξία για εκείνους που μαθαίνουν καλύτερα εργαζόμενοι μαζί με άλλους, ακούγοντας, βλέποντας, και ρωτώντας.

Τι είναι ασύγχρονο περιεχόμενο;

Το ασύγχρονο περιεχόμενο είναι μια ανταλλαγή μάθησης μεταξύ των μαθητριών/τών και του εκπαιδευτικού ή μαθητές μεταξύ μαθητών και του εκπαιδευτικού, η οποία πραγματοποιείται ανεξάρτητα του χρόνου και του τόπου.

Λόγοι να χρησιμοποιηθεί το ασύγχρονο περιεχόμενο
? Οι μαθήτριες/τές μπορούν να εξετάσουν το περιεχόμενο σύμφωνα με το πρόγραμμά τους.
? Οι μαθήτριες/τές ελέγχουν την ιεραρχικότητα τα θεμάτων κατά την οποία εξετάζεται το περιεχόμενο.
? Οι μαθήτριες/τές έχουν το χρόνο να σκεφτούν για το περιεχόμενο.
? Το ασύγχρονο περιβάλλον παρέχει ιδιαίτερη αξία για εκείνους που μαθαίνουν καλύτερα σκεφτόμενοι για το περιεχόμενο και αυτοί που μπορούν να δουλέψουν στο δικό τους χρόνο και να ακολουθήσουν οδηγίες.




Γιατί να τα συνδυάσω;

? Παροχή διαφόρων μορφών μάθησης με δυνατότητα επιλογής επιλογή της πιο κατάλληλης λύσης ως προς το περιεχόμενο και τον αρχάριο.
? Η ενσωμάτωση παρέχει στους μαθητές ευελιξία.
? Η Συνδυαστική μάθηση εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του συγκεκριμένου περιεχομένου και μαθήματος.
? Η πολυαισθητηριακή προσέγγιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τους μαθητές που κάνουν χρήση διαφόρων μορφών κι έτσι μπορούν να αφομοιώσουν και να εφαρμόσουν τη γνώση.
? Η Αυτο-έκφραση και Ενεργός Μάθηση ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης.
? Βελτιώνει την κριτική σκέψη των μαθητών.
? Διευκολύνει τις Συνεργατικές Δεξιότητες Μάθησης και Επικοινωνίας μέσω της διάδρασης και της αλληλεπίδρασης.
? Εξατομίκευση: Οι σπουδαστές μπορούν να μάθουν στο δικό τους χρόνο σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
? Παρώθηση: Η τεχνολογία μπορεί να κάνει τη μάθηση ευχάριστη και σχετική με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.




© 2004 Νίκη Λαμπροπούλου
http://nikilambropoulos.org


(Δεν υπάρχουν ακόμα θέματα συζήτησης σε αυτή την ομάδα συζητήσεων)