Μαθησιακά Άτμητα: τι είναι και πώς λειτουργούν; Γενικά

Μαθησιακά Άτμητα (ΜΑ, Learning Objects)

Γενικά για τα Μαθησιακά Άτμητα

Τα ΜΑ έχουν κυριότερο στόχο την ανταλλαγή τους μεταξύ ατόμων με κοινό παρονομαστή χρήσης. Όση σημασία έχει η κατασκευή τους άλλη τόση σημασία έχει και το πακετάρισμά τους. Το πακετάρισμα προβλέπει πληροφορίες με τον ορισμό, την περιγραφή και χρήση τους, είναι δηλαδή σα να μετακομίζουμε και να βάζουμε ετικέτες πάνω στα πράγματα για να ξέρουμε πού τα έχουμε βάλει και τι έχουμε μέσα. Το Διαδίκτυο εξελίχθηκε χωρίς συγκεκριμένο σκοπό και κατασκευή. Αυτό δεν είναι κακό όμως το χάος που υπάρχει εμποδίζει κάποιες λειτουργικές δραστηριότητες που αφορούν κυρίως τη συνεργασία. Αυτό γίνεται επειδή ο καθένας μας προτείνει τον τρόπο κατασκευής της αρεσκείας του. Όταν όμως έρχεται η ώρα να βάλουμε μαζί κάποια πράγματα για να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη η συνεργασία είναι αδύνατη. Έχουν βγει θεωρίες για την ενοποίηση του Διαδικτύου μέσω συγκεκριμένων κατασκευαστικών μεθόδων (όπως το Semantic Web και η κατασκευή του ?The Grid? στο CERN της Ελβετίας). Ένας από τους παράγοντες που έχει προταθεί ότι μπορεί να βοηθήσει σε αυτήν την κατασκευή είναι η χρήση της γλώσσας προγραμματισμού XML. Με αυτό το δεδομένο μαθαίνουμε να κατασκευάζουμε ΜΑ.

Το πακετάρισμα είναι τόσο σημαντικό όσο και κατασκευή τους. Το πακετάρισμα στηρίζεται στα μεταδεδομένα (metadata). Όπως γνωρίζουμε το Διαδίκτυο έχει ατέλειωτες πληροφορίες χωρίς κάποιο συγκεκριμένο τρόπο κατασκευής. Όποιος θέλει ανεβάζει ο,τιδήποτε κατά τη γνώμη θα ήθελε να δει ο καθένας (ίσως και αρνητικά) και ο μόνος τρόπος για να έχουμε πρόσβαση σε κάποια χρήσιμο πληροφορία είναι οι μηχανές αναζήτησης όπως οι: google, altavista, msn, yahoo κλπ. Ιδιαίτερα όταν θέλουμε να βρούμε συγκεκριμένες πληροφορίες εκπαιδευτικού περιεχομένου και κυρίως ασκήσεις (που μας ενδιαφέρουν σε αυτή την ενότητα) είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατο.
Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 27 Ιούνιος 2014, 5:07 μμ