Περιγραφή θέματος
Θέμα 2
ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ- 1η δραστηριότητα: Μικροί ρεπόρτερς
- 2η δραστηριότητα:Το σκαρίφημα της πόλης
- 3η δραστηριότητα: Πάτησε τον παρακάτω υπερσύνδεσμο και κάνε όλες τις δραστηριότητες της ιστοσελίδας για να μάθεις για τον κύκλο του νερού
- 4η δραστηριότητα:Είναι μακρύ ή σύντομο το ταξίδι του Σταγονούλη;
6η δραστηριότητα: Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου Κάνε κλικ στην εικόνα. Στο χάρτη που θα ανοίξει, κάνε κλικ στην επιλογή "Βιότοποι - Ramsar".
- Eντόπισε το Μεσολόγγι και τη λιμνοθάλασσά του και κάνε κλικ.
- Κάνε κλικ στο κουμπί με την εικονίδιο του χάρτη. Στο Google map που ανοίγει, εντόπισε τη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου, τη λιμνοθάλασσα της Κλείσοβας, το Εθνικό Πάρκο Μεσολογγίου.
- Εξήγησε γιατί τις αποκαλούμε λιμνοθάλασσες.
- Εντόπισε τις αλυκές με τη βοήθεια των εικόνων της "Εξερεύνησης"
Παρακολούθησε προσεκτικά το βίντεο και απάντησε στο κουίζ που εμφανίζεται σε αυτό.
Θέμα 3
ΠΟΙΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ
Οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν ποιοι φορείς παίρνουν αποφάσεις για το νερό σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο.Επίσης θα διαπιστώσουν με ποιες διαδικασίες χαράζουν την πολιτική τους και ποια είναι τα χαρακτηριστικά στοιχεία της.Ντοκιμαντέρ "ΣΤαγώνες" της Νέλλης Ψαρρού. Ένα ντοκιμαντέρ για τις περιπέτειες του νερού στην Ελλάδα
Θέμα 4
ΚΡΙΤΙΚΗ
Οι μαθητές/τριες κρίνουν την πολιτική των θεσμικών φορέων ...- ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ
κρίνουν τον τρόπο που διαχειριζόμαστε το νερό ... - ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΝΕΡΟ;
εντοπίζουν περιοχές της Γης όπου οι άνθρωποι δεν έχουν ούτε καθαρό ούτε αρκετό νερό.
Θέμα 5
ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ
Οι μαθητές/τριες σχεδιάζουν και εκτελούν δράσεις με στόχο να πείσουν τη σχολική τους κοινότητα και την τοπική κοινωνία να ξανασκεφτούν τον τρόπο διαχείρισης του νερού.2η δραστηριότητα:
- Δημοψήφισμα για το νερό στη Θεσσαλονίκη. Κάντε κλικ στην εικόνα για να διαβάσετε το άρθρο εφημερίδας για το δημοψήφισμα.
- Συζητήστε για τη διοργάνωση του δημοψηφίσματος (αιτία, σκοπός, συνεργασία συλλόγων κ.λ.π.)
- Διοργανώστε ένα δημοψήφισμα στην τάξη δημιουργώντας οι μαθητές/τριες το απαραίτητο υλικό (ψηφοδέλτια κ.λ.π.)
- Διοργανώστε Προεκλογικό αγώνα: Κάποιοι/ες υποστηρίζουν το ΟΧΙ και κάποιοι/ες μαθητές/τριες αντιπροσωπεύουν την ιδιωτική εταιρία ύδρευσης και τον Υπουργό.
- Τα παιδιά ψηφίζουν.
- Μπορεί να πραγματοποιηθεί σε επίπεδο σχολικής κοινότητας;
Θέμα 6
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ- Σχίζα Κ., Συστημική Σκέψη και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ένα Διδακτικό Μοντέλο που οικοδομεί την κριτική σκέψη και τη σχέση με τον «άλλον», Αθήνα, Δαρδανός, 2008
- Ιστολόγιο της κας Σχίζα. Πατήστε εδώ.