Περιγραφή θέματος
Γενικά
- Αυτό το θέμα
Σχέσεις μεταξύ μαθητών
Στόχος Βελτίωσης:
- Ποιοτική διερεύνηση του θέματος.
- Εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού για τον "άλλο".
- Σχολική και ψυχοκοινωνική προσαρμογή των"διαφορετικών" μαθητών στο σχολείο.
- Ευαισθητοποίηση των μαθητών για τις μορφές βίας στην καθημερινότητά τους και στην εύρεση τρόπων πρόληψης και διαχείρισης των εκδηλώσεών της
Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα δράσεων
Σχέδιο Δράσης
Στόχοι - Ενέργειες
ΔΡΑΣΕΙΣ
Θα πραγματοποιηθούν δράσεις ανά τάξη με τη συνεργασία μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, που έχουν στόχο να συμβάλλουν στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/μαθητριών καθώς προωθούν την κατανόηση και το σεβασμό στη διαφορετικότητα, εδραιώνουν την ανοχή, καλλιεργούν κατάλληλο κλίμα σεβασμού και εμπιστοσύνης στην τάξη και το σχολείο γενικότερα
Συμβόλαιο τάξης
Η ομάδα δράσης σε συνεργασία με τους μαθητές δημιούργησαν το συμβόλαιο με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μαθητών, ώστε να συμβάλλει στη διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και σεβασμού της διαφορετικότητας.
Αφού διαβάστηκε σε όλα τα τμήματα και έγινε συζήτηση, αναρτήθηκε στον τοίχο όλων των τάξεων.
Ποσοτική διερεύνηση
Ταινία
ΤΟ ΘΑΥΜΑ(WONDER)
Την ταινία παρακολούθησαν οι μαθητές και των τριών τάξεων του σχολείου μας.
Β' Τάξη
- Πώς πιστεύετε ότι νιώθει ο Όγκι την πρώτη ημέρα που πηγαίνει στο σχολείο; Θα καταφέρει τελικά να τον αποδεχτούν οι άλλοι και να τον αγαπήσουν;
-
Πώς πιστεύετε ότι νιώθει ο Όγκι στο σπίτι και στο σχολείο; Πώς θα χαρακτηρίζατε τη στάση των γονέων και των δασκάλων απέναντί του;
-
Πώς αισθάνεται η αδελφή του η Ολίβια και πώς αντιμετωπίζει την όλη κατάσταση;
-
Πώς θα χαρακτηρίζατε τη συμπεριφορά των άλλων μαθητών απέναντι στον Όγκι;
Α' Τάξη
Δεν μπορείς να είσαι σαν τους άλλους όταν έχεις γεννηθεί να ξεχωρίζεις. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο για τον Όγκι Πούλμαν.
"Ξέρω πως δεν μπορώ να αλλάξω το πρόσωπό μου. ΑΛΛΑ ίσως, ίσως ......οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που βλέπουν" μας λέει ο Όγκι και μας μεταφέρει ένα μήνυμα καλοσύνης, ευγένειας, ανεκτικότητας και αποδοχής της διαφορετικότητας.
Ποιο είναι το δικό σας μήνυμα;
Χριστίνα Βιδάλη
Εμείς και οι "άλλοι"
Ι. Ποιος είναι για μας ο «άλλος»;
- Από τις παραδοσιακές κλειστές κοινότητες στις σύγχρονες πλουραλιστικές κοινωνίες των «άλλων»
- Ο άλλος ως ξένος. Από το «μακρινό» στον «ανεπιθύμητο»
- Όψεις της ετερότητας (γλωσσική, θρησκευτική, πολιτισμική, φυλετική ετερότητα)
- Ο πολιτισμένος κόσμος απέναντι στον «άλλο». Ακρότητες και εντάσεις: Μισαλλοδοξία, ρατσισμός, διακρίσεις, πόλεμοι, γενοκτονίες και ολοκαυτώματα, προσφυγιά, ξενοφοβία. Ο αγώνας για τα ανθρώπινα δικαιώματα και η νομική κατοχύρωσή τους: Μια απάντηση του πολιτισμένου κόσμου.
II. Η συνύπαρξη και ο διάλογος με τον άλλον
- Η διαφορετικότητα και η ποικιλία ως πλούτος
- Ανακαλύπτοντας τον κόσμο των άλλων, τις αξίες, τα πιστεύω τους
- Γνωρίζοντας τους άλλους, γνωρίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας
- Συνεργασία και συνδημιουργία
Παρακολουθούμε το zero film και συζητάμε:
Παρακολουθούμε το video για τα ανθρώπινα Δικαιώματα.
Αφίσες των μαθητών της Γ' τάξης για τα ανθρώπινα δικαιώματα
Φαίδρα
Κωνσταντίνα
Μαριάννα
Ελευθερία
Εργαστήρια με το "Οδοιπορικό"
Θέμα 14
Θέμα 15
Θέμα 16